vamos a la playa - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van anouk jonker - WaarBenJij.nu vamos a la playa - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van anouk jonker - WaarBenJij.nu

vamos a la playa

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

06 April 2011 | Spanje, Barcelona

hola hola!
alweer meer dan een week hier en al een hoop gedaan & geleerd.
naar school gaan is weer zoals in groep 3, we gooien over met balletjes en dan beantwoorden we een vraag, me al in lange tijd niet zo'n debiel gevoeld :D maar then again, ben ook al lange tijd nergens ZO slecht in geweest! dus het is wel goed op zo'n manier.
ik zit nu in een klas met ong 14 mensen van uiteenlopende nationaliteiten (liechtensteins, kazachstans, russisch) maar vooral veel nl'ers en belgen. eerst had ik maar in een klas met 3 personen les en dan leer je wel meer en sneller maar dit is een stuk gezelliger.

afgelopen week ben ik begonnen barcelona te verkennen, een enorme klus waar ik nog wel even mee bezig ga zijn. 1 ding dat ik al wel van voor naar achter ken is de metro, mijn nieuwe huis.
ik ben 1 keer tapas gaan eten op de ramblas, een muy grande vergissing want dat was nogal smerig & duur. kortom, geen aanrader want de patates braves waren patat met ketchup en mayo en de croquettes con jamon y queso (ham en kaas) waren zielige hoopjes ham en kaas met een slap paneerhoesje eromheen. om de pijn te verzachten hebben ik en mijn kamergenoot ons daarna schandelijk misdragen in een winkel met desserts, eerst wat churros con chocolate, vervolgens niet gewoon het bakje met chocosaus wat over was laten staan maar gewoon schaamteloos uitlikken en om het af te toppen nog een enorm stuk tarta di crema catalana. erg lekker maar nogal spijt een half uur later want de misselijkheid was volop aanwezig.

het weekend was erg leuk, vrijdag gingen we naar een strandclub die zoals de naam al doet vermoeden aan het strand lag, dus je kon de hele tijd gezellig in en uit wandelen. tot in de late uurtjes gefeest en zaterdag dan ook grotendeels verslapen maar zondag hebben we zeer cultureel het parc labyrinto bezocht. dat was een verschrikkelijk mooi park met een doolhof erin en we waren met 6 meisjes van wie niet 1 richtingsgevoel had dus het doolhof van ong. 20 vierkante meter heeft ons een behoorlijk tijdje beziggehouden terwijl we van boven af aanschouwd werden door lachende omstanders. uiteindelijk vonden we het midden en het was het dubbel en dwars waard.
de rest van dit park was ook erg mooi, met overal verborgen watervalletjes en romeins uitziende beelden.
om redenen die mij nog steeds onduidelijk zijn gingen we na dit culturele hoogstandje onze honger stillen in een duits restaurant. alle beelden die jullie nu voor je zien kloppen waarschijnlijk. het begon met een 'deur' van gordijnen van de duitse vlag en vanachter deze poort naar de hel hoorden we al luid duits voetbal-geschreeuw. toch gingen we naar binnen en het duitse meisje uit de groep begon een gezellig gesprek met de duitse eigenaar. de kaart bestond uit bratwurst, bratwurst, bratwurst en currywurst. ik stierf van de honger en besloot in godsnaam maar een bord patat te nemen, wat me veilig leek. ik nam een kleine portie en een kleine cola en deelde nog een broodje frankfurter met een adner meisje en de porties die we kregen leken me genoeg om een heel afrikaans dorp mee te voederen. we kregen dit duitse voedsel bij lange na niet op maar hebben we genoten van de ambiance, vooral nadat de duitse ploeg voor wie de andere gasten van het 'restaurant' waren in de laatste minuut van de verlenging het winnende doelpunt scoorden. dat zorgde voor een bijzonder vreugdevol moment.

verder is het weer hier errrrrg lekker en het wordt beter en beter, dus vonden wij het nodig om na school naar het strand te gaan, gewoon omdat het kan. heerlijk gezond en maar een poco verbrand, dus nu een lading zonnebrand ingeslagen. verder gister eindelijk goede tapas gegeten in een uitstekende combinatie met sangria, muy bien, en daarna heeerlijk op een schattig pleintje met spanjaarden mojito's gedronken.
ja, het is hier leuk.

besos, anouk

  • 06 April 2011 - 17:38

    Annemieke:

    lieve anoukie,
    wat ben je toch een heerlijk geval. haha, van wie zou je het hebben, verdwalen in een doolhof. gewoon blijven lachen en kijken alsof het precies de bedoeling was.
    leuk dat spaanse vlaggetje en de temperatuur is ook niet mis. geniet maar lekker.
    dikke kus!

  • 07 April 2011 - 18:54

    Mie:

    Hola guapa,

    Klinkt nu al beter dan je horror Britischadventure....beetje jaloers maar oke, komt goed. Ben net weer thuis van een uitje met Jan dus, ik kom ook heus wel eens ergens. Voor deze week zijn we uit gespeeld, volgende week zijn we vrij, maandag gaan we dan weer verder op pad ;-)

    Liefs, M

  • 09 April 2011 - 17:17

    :

    Hee Anouk,

    Je zal wel denken, wie is dit nu. Dat kan ik even vertellen :). Ik ben Eelco en loop momenteel stage in Barcelona. Ik ben aan het kijken of ik mensen kan leren kennen die hier ook zijn, om gewoon gezellige dingen mee te doen. Ik hoop dat je misschien een keer contact wil hebben via mail/msn ofzo, of wellicht dat we een keer wat kunnen gaan drinken (A).

    Ik ben in principe van maandag t/m vrijdag aan het werk van 9 tut 17.00 en dan ben ik vrij, evenals in het weekend. Mijn werk ik langs het water (als je de Ramblas afloopt). En ik woon vlakbij het metrostation Sant Andreu. Je kan me mailen op eelco.teuthof@gmail.com :). Ik kon geen andere manier vinden om contact met je op te nemen.

    Hopelijk hoor ik snel iets van je.

    Groetjes, Eelco

  • 10 April 2011 - 21:20

    Nikita:

    hahahaha anoukie ik moet altijd zo lachen om jou verhaaltjes! muy gracioso ;)
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 34283

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: