koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van anouk jonker - WaarBenJij.nu koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van anouk jonker - WaarBenJij.nu

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

05 Mei 2011 | Spanje, Barcelona

hola hola,
het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb geplaatst en er is weer een hoop gebeurd hier!

allereerst ben ik druk achter een nieuw gastgezin aangegaan omdat het gezin (1 oude vrouw) niet te doen was... ik tref het maar slecht met gastfamilies. maar goed, ben afgelopen zaterdag verhuisd naar een nieuw gezin waarvan ik de samenstelling nog niet uit mijn hoofd ken maar er wonen in elk geval 2 klasgenootjes van me dus dat is gezellig. ik geloof dat het verder 1 moeder is met 3 dochters in de leeftijd 7/14 en dan is er ook nog een vader die af en toe even langs komt hoppen maar hier niet vast woont... verder is het hier altijd een gezellige chaos met vriendinnetjes van de dochters en andere aanloop. ook hebben ze een konijn en 2 vissen. ik slaap op een kamer met 2 bedden en 1/5 kast en omdat ik nog geen kamergenoot heb is dat andere bed een extra kast :)
ook heb ik zojuist een enorme was gedaan in een lavaderia, leuk leuk, en alles hangt nu op elke mogelijke plek te drogen dus het is hier een behoorlijke troep... zoals natuurlijk gebruikelijk is voor mij.
dit gezin is in elk geval veeeeel relaxter dan het neurotische omaatje wat ik verlaten heb en dat bevalt me stukken beter.

afgelopen weekend was het hier koninginnenach en -dag en het feit dat ik in barcelona zit en niet in nl mocht de pret natuurlijk niet drukken! in barcelona zit namelijk een bar genaamd 'amsterdam' en elke nederlander in barcelona had zich op vrijdagavond daar verzameld om eens lekker hollands bier te drinken en mee te zingen met klassiekers van jantje s. en marco b. ook al kan ik ze in nederland niet aanhoren, hier was het toch wel even leuk om weer eens lekker je eigen taal om je heen te horen. de buitenlandse aanhang die we hadden meegebracht kreeg een hevige cultuurshock maar ik heb ze duidelijk uitgelegd dat frans bauer-muziek NIET representatief is voor de hele nederlandse muziekbusiness.
de volgende ochtend was minder omdat ik vroeg op moest om te verhuizen. zoals altijd was er wat last minute packing to do (nog 1,5 trolley moest worden gevuld) en vervolgens met mijn nu ex-kamergenootje op naar het nieuwe huis. we namen heel budget de metro ipv taxi want hee, we waren toch met zn twee... helaas moesten we overstappen op het meest rolstoelonvriendelijke station van heel barca waar geen enkele lift te bekennen was en moesten we met mijn kersverse trolliebollies 16 trappen op en neer. hevig zwetend en hijgend kwam ik uiteindelijk bij mijn nieuwe gastgezin waar mijn nieuwe kamer er na 2 minuten al uitzag omdat er een bom ontploft was omdat voor het eerst in 2 weken de zon doorbrak en er moest een korte broek onderuit de bagage worden gezocht.

verderrrrr heeft fc barca gister voor de 2e keer van real madrid gewonnen en dat betekent dat barca in de finale van de champions league zit en die finale is op 27 mei. dan ben ik nog steeds hier dus ik heb mijn loyaliteit aan madrid even aan de kant gezet om te cheerleaden voor barca want als ze de champions league winnen komt hier een ongekend feest. gister, ondanks de regen en onweer (ja onweer ja, belaaaaachelijk) was het ook al fiesta fiesta. maar goed, allemaal duimen dus voor een wolkeloze finale die gewonnen wordt door barca :D

op school gaat het nog steeds wel prima alleen we hebben nu een grote klas dus we leren niet heel snel en we moeten tot vervelens toe presentaties maken en houden over ons land. holanda blebleble, de spaanse leraren zijn allemaal lekkerbekken en vooral geinteresseerd in la comida tipica de holanda maar daar kan ik ze nou niet echt blij mee maken.... aardappels vlees en groente... afgelopen les heeft een andere jongen uit nederland getracht uit te leggen wat hutspot is en ik geloof niet dat het helemaal juist is overgekomen... nou ben ik zelf ook geen expert op dat gebied maar goed. verder vertellen we vaak om van het gezeik af te zijn waar nederland nou echt om bekend staat, niet om die stomme klompen of die achterlijke tulpen en molens maar gewoon keihard de wiet, hoeren en het broodje kroket. in mijn laatste powerpoint presentatie (we maken er elke week zo'n 38) ben ik van de gebaande paden afgeweken en heb ik zelfs piet patat een eigen slide gegeven. muy bien.

het spaanse eten echter is prima te doen. het eten hier in dit nieuwe gastgezin is niet heel bijzonder maar in elk geval meer dan bij dat zuinige mens en verder maakt een uitgebreide lunch elke dag een hoop goed. we hebben ons favoriete pastaplekje waar het personeel ons al herkent haha. heeeeerlijk vers voor je neus gemaakt, jam jam.
nu ben ik net terug van een original mexicaans dinner, lekker nachos + guacamole, burritos en margaritas... ook zijn er overal lekkere tapasbarretjes en bakkertjes en ijswinkels te vinden.... mmm.

goed, nu is het buenas noches want morgen school om 8.40. adios amigos!
xoxo anouk

  • 06 Mei 2011 - 08:46

    Tess:

    Heb je ook een trolliebollie dans gedaan? Of kan alleen een ander persoon dat?

  • 06 Mei 2011 - 09:31

    Je Lieve Tante ;-):

    Ziet er een stuk beter uit zo:)
    en dan ook nog regen, dat willen we hier eigenlijk ook wel weer eens....hoorde net dat het al 10 weken droog is en dat merk je nogal aan de tuin :-(. Veel plezier in je nieuwe gezin, maar dat ziet er beter uit zo te lezen!

    groet, M

  • 06 Mei 2011 - 21:30

    Sharon :

    Hola Anouk,

    Se ve que estas pasando un tiempo maravilloso en Barcelona.
    Que risa cuando escribes de lo que estas pasando disfruto mucho.
    Que bueno que encontraste otro familia donde si te sientes bien recibida.
    Espero que todo vaya bien ahi.
    No revelaste mucho de tu cuentos de holanda sobre drogas, putas y pan con croquetas :-)
    me hubiera gustado oir que exactamente contaste a los profesores.
    Bueno queridita que pases un feliz fin de semana y que estudies mucho Espanol.
    Buenas noches y hasta la proxima. xxx


  • 09 Mei 2011 - 18:19

    Meriel:

    Nederlands kampioen.

    Dankjewel dankjewel

  • 09 Mei 2011 - 18:20

    Dat Was Het :

    n.n
    ik
    krijg
    per
    regel
    die
    ik
    schrijf
    een
    stukje
    mozzarella

  • 09 Mei 2011 - 18:44

    Annemieke:

    jij hebt 1 creatief zwijnbroertje, pffffffff

  • 10 Mei 2011 - 00:28

    Lisa:

    Verhalen over Anouk en trollies roept goede verhalen bij mij op. Nu maar hopen dat er geen chineesje in de buurt was... Gelukkig heb je het nog altijd naar je zin en heb je koninginnedag goed gevierd! veel plezier nog xxx

  • 13 Mei 2011 - 21:49

    Tante Barbara:

    "ola ge tal " ( dit is fonetische) Anouk?

    Ik heb je avonturen met plezier gelezen. Ik mis een beetje je vorderingen op het gebied van tapas maken. Misschien moet je dat maar straks gewoon laten zien en laten proeven. Je bent welkom!
    Ook van harte gefeliciteerd met je toelating voor de University College in Utrecht. But by the way> kon dat niet gewoon in Den Haag> dan had je weer heerlijk van je moeders pappot kunnen snoepen!

    Nog veel plezier

    Liefs Barbara

  • 16 Mei 2011 - 17:18

    Oma Tini:

    jij smult van de tapas, ik smul van jouw vwerslagen, heerlijk
    wij zijn net (gisteravond) terug van vakantie op de wolga, leuk, veel water en kerken. heb er tekkelpootjes van. laat Julius het maar niet horen, is hij vast beledigd.
    heerijk dat je naar utrecht gaat, tenminste niet zo ver weg.
    jij hoopt dat barca wint, ik ben tevreden dat Ajax gisteren kampioen is geworden.
    Ron en Julia ook blij.
    nog een fijne (vergeet niet ook leerzame!) tijd.
    groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 34304

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: