me gusta los churros - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van anouk jonker - WaarBenJij.nu me gusta los churros - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van anouk jonker - WaarBenJij.nu

me gusta los churros

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

19 April 2011 | Spanje, Barcelona

helloooo en hola,
eerst even muy exciting news: ik ben aangenomen op university college, de studie die ik wil gaan doen :D dus daar ben ik erg erg erg blij mee. volgend jaar zit ik dus lekker in utrecht! het is trouwens erg triest dat ik nog steeds mijn aan het werk zijnde moeder niet heb kunnen bereiken om dit goede nieuws met haar te delen en dat jullie het nu allemaal eerder weten dan zij. ik ga haar de hele avond nog stalken en proberen te bereiken maar goed.

verder is het leven hier ook nog steeds dolletjes, hoewel het weer niet kan tippen aan 2 weken geleden kan het er nog best mee door... maar het zou ietsje beter kunnen. vandaag vertelde mijn appeltje zelfs dat het in voorburg warmer was dan hier, gekker moet het niet worden. maar dat gun ik jullie lieve mensen thuis allemaal van harte.

volgend weekend is het hier pasen en dat betekent vrijdag en maandag vrij, erg leuk, en ook heb ik een lekker pakketje paaseitjes van mijn lieve madre gekregen, kon niet wachten tot het weekend dus 1 zakje hebben mijn roomie en ik al soldaat gemaakt.... we hebben ook volop plannen om dit weekend schaamteloos paaseitjes en andere choco-goederen in te slaan want het is pasen en we zijn niet thuis en dat is bijna net zo erg al kerstmis missen dus verdienen wij dat gewoon.

van mijn lijstje van bezienswaardigheden kan ik steeds meer afstrepen, zo heb ik afgelopen week onder anderen het palau real, palau nacional, berg montjuic, 1 museum, 16 parken en pleintjes, de arc de triomphe en de yoghurteria (ja, dat bestaat hier) van danone waar ze erg lekkere frozen yoghurt met aardbeitjes en mini oreo's hebben.

afgelopen zaterdag heb ik in het city center een wedstrijd fc barcelona vs. real madrid gekeken, dat was een leuke belevenis maar de wedstrijd zelf was redelijk saai. wel was het een ervaring om de presentator te horen, in nl zijn ze vrij rustig en zeggen ze gewoon de naam van wie naar wie passt en zijn ze lichtelijk excited als er wordt gescoord maar hier is het blijkbaar gebruikelijk om niet te ademen en zelfs als er niets gebeurt teveel woorden in een minuut te proppen. ook wordt het commentaar hier doorspekt met commercials waarbij je eerst niet hoort dat het iets anders is omdat het op dezelfde maniakaal opgewonden toon wordt verteld. woensdag is hier de finale van de copa del rey, de bekerfinale, ook tussen barca en madrid en dat wordt hopelijk wel wat spannender. ondanks dat mijn loyaliteit eigenlijk bij real madrid en cristiano ronaldo in het bijzonder ligt hoop ik dat barcelona wint omdat als dat gebeurt het hier in de stad 1 grote fiesta wordt :D

spaans leren op school gaat beter met babystapjes, we hebben afgelopen maandag een toets gehad en dat ging prima, volgende dinsdag weer 1 en dan gaan ze de klas verdelen in 2en, dus daar zal ik wel even mijn best voor doen want de ene helft gaat verder en de andere helft gaat alles opnieuw doen en daar heb ik niet zo'n zin in.

nu wat minder nieuws, mijn gastmoeder blijkt een freak en neuroot eerste klas te zijn en ik word gillend gek in dit huis. ik heb genoeg bad experiences met hostfamilies gehad voor 16 levens dus ik ga nu wisselen van gezin. daarvoor moest ik opschrijven wat er allemaal mis was hier en dat is een waar meesterwerk van 2 kantjes lang geworden. het is ook allemaal wat hier hoor, dat mens kan niet koken en nou ben ik wat gewend in cambridge maar ik krijg nu ongeveer warme gevoelens als ik terug denk aan pat en harry. deze vrouw is de belichaming van het woord 'zuinig' en dat is vreselijk irritant. het eten is karig en smerig, gister kregen we een huge bord met alleen aardappelpuree met niks anders en een aantal gehalveerde gehaktballetjes die verspreid waren over het bord zodat het nog iets leek. deze traktatie werd met een brede glimlach gepresenteerd. ook telt ze alles in het hele huis en als ze iets mist (een mes, een vork, een plastic zakje) komt ze onze kamer binnen om te vragen of wij het hier 'hebben' (verstopt hebben denkt ze, om te verhandelen ofzo). verder is ze nogal begaan met de kindertjes uit afrika wat op zich prijzenswaardig is maar dan niet in de zin dat ze geld doneert maar meer op de manier dat ze de enige prullenbak in het hele huis elke avond doorzoekt of wij niet stiekem eten weg hebben gegooid want dat is streng verboden hier. mijn kamergenoot heeft 1x een halve zak popcorn weggegooid omdat ze genoeg had gehad, en dat was ons eigen gekochte eten wat we over het balkon zouden moeten mogen gooien als we dat zouden willen, maar 's avonds komt ze op onze kamerdeur kloppen en houdt de zak popcorn in haar hand, die ze UIT haar prullenbak had gevist, en zei: je mag dit niet weggooien. okee. de volgende morgen lag die zak popcorn in de kast met het andere eten.
kortom, compleet gestoord mens dus ik wil hier asap weg. en op mijn laatste avond hier ga ik mijn hele bord eten aan de muren smeren.

morgen krijg ik het resultaat van mijn cambridge exam binnen, het jammere is dat ik mijn formulier met password om mijn resultaat te zien thuis heb laten liggen dus of madre en padre mogen het huis ondersteboven keren om het te vinden, of ik zal nog 2 maanden moeten wachten tot het diploma naar huis wordt opgestuurd....

nou, ik ga nu nog even de stad in voor some well deserved dessert (churros EN ijs EN taart EN vast nog iets), omdat ik dat verdien en omdat dinner hier weer eens bah was : )

muchos besos, anouk

  • 19 April 2011 - 20:49

    Dinemarie:

    Gefeliciteerd met je plekje in Utercht!
    xxxxxx Jeroen en Dine

  • 19 April 2011 - 20:50

    Dine:

    Sorry, Utrecht!!!!!!

  • 19 April 2011 - 23:09

    Jouw Trotse Mama:

    hahaha, o kind toch, wat een lol weer met dit verhaaltje voor het slapen gaan. jaja, ik ga nu echt... nog even een regeltje voor de allerliefste, knapste, geweldigste anouk del todo mundo (of zoiets : ))
    xx

  • 19 April 2011 - 23:12

    Madre:

    ook nog foto's, leuk!!! zet er nog meer op...

  • 20 April 2011 - 06:14

    Tante M:

    Hola Anouk!
    Hebben ze alleen maar freak achtige lieden die kamers vrij maken voor studerende meisjes???????Jammer dat je niet bij een lookalike van Jamie Olivier terecht gekomen bent maar bij het ondergeschoven zusje van Pat en Harry! Lijkt me een mega verbeter punt voor de organisatie! Trouwens, gaat je roomie ook mee? Of is die thuis nog slechter gewend? In elk geval felicidados met je plekkie in Utureg, lekker dicht bij je tante( kookt beter) en je lieve neefjes (grijns) Hier is het sinds gister overigens spaans warm dus IK ben niet eens jaloers vandaag. Veel plezier in je nieuwe gezin.

    dag dag, M


  • 20 April 2011 - 20:28

    Omi Ada En Opa Henk:

    buenos dias Anouk,

    geweldig nieuws dat je bent uitverkoren om in Utrecht te gaan studeren en nu maar hopen dat zij daar niet ontzettend veel spijt van krijgen........... Jammer dat je het niet zo treft met je gastgezinnen voor wat betreft het eten maar hopelijk zijn daar de kamers en de bedden wel in orde? Veel succes met je streven bij een ander gastgezin terecht te komen, we duimen voor je. Vandaag was het `Spaans` warm in Nederland, meer dan 25 C graden in de tuin waar het vandaag heel gezellig was met al die bezoekjes naar aanleiding van onze 50 jarige trouwdag, mama met Julius, Rinke met Jitte en later nog eens met Okke en familie van omi. Vanavond zijn we naar Lotus gegaan, een Japans restaurant waar we heerlijk hebben gegeten en zojuist hebben we jouw verslag gelezen en de leuke foto´s bekeken. Omi moet volgende week woensdag opgenomen worden in het ziekenhuis in Nijmegen om geopereerd te worden aan haar rechterheup. Die is helemaal versleten en zij krijgt dus een prothese waar ze dan weer mee moet leren lopen. Dat betekent dat die arme opa van jou de komende weken het vak moet gaan uitoefenen van onbezoldigd ziekenverzorger en huisman en ik hou mijn hart vast voor het verzorgen van een oud verpleegster!!!!! Ik ben al aardig op de hoogte van het programmeren van de wasmachine en de droger, hoe ik de was moet ophangen en zo meer van dat soort werkjes en ik weet zeker dat tegen de tijd dat jij terug komt uit Barcelona ik erg hard aan vakantie toe ben...................je zult het wel zien

    xxxxxxxxxxx muchos besos Anouk

    omi en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 34282

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: