solo dos semanas mas.... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu solo dos semanas mas.... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu

solo dos semanas mas....

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

21 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

hello hello,
het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje hier....
allereerst natuurlijk erg leuk, mijn madre is afgelopen weekend langsgekomen in barcelona :)
we hadden een heerlijk appartementje wat 2 straten van de zee zat dus dat was fantastisch. wat minder fantastisch was, was dat ik de sleutel zou komen halen bij de eigenaar, dan mijn moeder zou oppikken op het vliegveld en dan zouden we lekker de stad in kunnen. de eigenaar vond het echter niet nodig zich aan de afgesproken tijd te houden en na 10 minuten wachten besloot ik hem een belletje te geven. "voor het appartement nog un momento blijven wachten", was het antwoord. okee, wacht wacht wacht, daar ben ik van nature niet erg goed in dus na nog een keer 10 minuten kon ik het niet laten nog een keer te bellen. "ehm ja, voor welk appartement sta je eigenlijk? o, o, hmm, daar kom ik NU heen." bleek de idioot bij een ander appartment te zijn. na nog eens 10 minuten wachten kwam hij aangescooterd en kon ik eindelijk naar binnen, maar tegen die tijd was mijn moedertje al moederziel alleen geland op het vliegveld van barcelona en kon ik haar niet zwaaiend bij de gate opwachten maar moest zij een uur op mij wachten, doordat ik ook nog eens op het nippertje de trein naar het vliegveld die eens per half uur gaat had gemist.

uiteindelijk zaten we samen in de trein terug naar barca en ik dacht, ik neem haar mee naar een lekker tapastentje en ik wist voor de verandering PRECIES hoe we moesten lopen, alleen normaal kom ik altijd van een andere kant dus we waren lichtelijk verdwaald. na een tijdje rondbanjeren in het doolhof van het oude centrum werden we half duizelig van de honger maar gelukkig vonden we het toen snel. heerlijk geluncht (om half 6) en daarna inkopen doen voor ontbijtje etc. want we hadden tenslotte een eigen keuken. op een spaanse markt inkopen gedaan en moeders half in katzwijm door mijn ultra-vloeiende spaans (3 naranjas, por favor). daarna nog even een voorraadje water scoren dachten we en omdat we nog steeds een trolley bij ons hadden dachten we kom, we leggen die 5 liter-tank in die trolley en dan lopen we 'even' naar het appartement. ook dat duurtje een beetje langer dan verwacht en toen we er ein-de-lijk waren vonden we dat we onze portie lopen wel weer hadden gehad.

voor de volgende dag stond de ontzettend leuke wijk el born op het programma, + mooi park enzo... leuk leuk leuk. daarna op naar de berg montjuic want madre had gelezen dat er een heel mooi kerkhof was daar en speciaal in het vroege avondlicht zou dat heel bijzonder zijn... maar godver de godver was er juist op die dag een of andere achterlijke auto-rally beurs VLAK voor de ingang van de berg. omdat we natuurlijk geen cent wilden verspillen aan dat gedoe moesten we 69 blokken omlopen om vervolgens pas halverwege de berg bij de roltrappen te kunnen aanhaken. uiteindelijk kwamen we zwetend en onder de blaren bovenaan maar het uitzicht maakte een hoop goed. na even uitrusten besloot ik in mijn beste spaans uit te zoeken waar dat kerkhof zich dan precies bevond en na veel handen en voeten-werk begreep ik dat het kerkhof niet op de berg maar aan de andere kant op de grond was. we hadden niet bepaald meer de puf om daarheen te gaan dus dat hebben we laten zitten met in ons achterhoofd de gedachte dat er nog een kerkhof was, het oudste van heel barca, dus dat we de volgende dag alsnog gehoor konden geven aan de morbide behoeftes van mijn moeder. die avond heerlijk allerlei tapas bijeen gesprokkeld en in ons appartement opgegeten.

zondag zijn we een ochtendje rond la playa geweest, eerst een redelijk vroege ochtendwandeling die we onderbroken toen we ontdekten dat op dat tijdstip zondagmorgen alleen oude en naakte (?) mensen op het strand lagen. dat bevorderde onze ontbijt-eetlust niet en we maakten dat we naar een lekker koffieplekje kwamen. vervolgens hebben we een museum bekeken en tegen de namiddag opzoek gegaan naar dat ene andere kerkhof. die hebben we dankzij mijn miraculeuze richtingsgevoel-skills gevonden maar totaal onverwachts was het al dicht, belachelijk belachelijk maar we hebben door het hek heen kunnen gluren. daarna maar terug naar het strand voor een lekkere portie nachos (hebben ze hier overal, jamjam) en een cavaatje.

maandag was alweer het laatste dagje maar we hebben even lekker geshopt en genoten van het prachtige weer, en toen was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan... zonder vertraging deze keer, alles netjes op tijd. was errrrrg gezellig, maar ik ga zelf alweer over 16 daagjes naar huis, gaat zo snel!

ik zit hier dus nog 2 weekjes en ik ben van plan nog even goed te genieten, maar sinds kort is het hier ook geweldig weer dus dat is nice.

vandaag ben ik naar sitges geweest, een schattig klein dorpje naast barcelona met een mooi strand. morgen ga ik naar het gewone strand hier want ik moet natuurlijk wel even flink bruinworden voor ik terugkeer!

de komende 2 weken gaan volgepropt worden met allerlei restaurantjes & eetplekjes die nog of nog een keer moeten worden bezocht, heel veel keren strand, fiestas & siestas en oja, nog een beetje spaans leren.

hasta luego,
xxx anouk

  • 22 Mei 2011 - 09:51

    Tante M:

    Hoi Anouk, Wij hebben de afstand tussen jou en ons weer tot normale proporties terug gebracht, zijn dus weer thuis.....en al bruin:P. Dus ......doe je best om je neger oom te verslaan :-).
    Geniet nog maar even van je laatste weekjes vandaag is het hier bewolkt en waaierig dus je msit echt nietsssss.

    Doet je tasje het goed? Bessos, M

  • 22 Mei 2011 - 10:11

    Padre:

    Ola hija!

    vamos a ver cómo su nivel de español es.....;-)
    Usted ya conoce la nueva canción de la juventud de hoy?
    se llama "Get Spanish"

    una vez escuchado y ahora listo hablar con fluidez español, tan simple....

    Vooruit, ik zal voor de niet spaans sprekenden onder ons naar onze moers taal switchen.
    Weer een leuk verslag, maar ik snap niet dat je inmiddels nog niet gewend bent geraakt aan de spaanse punctualiteit.....ik neem aan dat je weet waar de uitdrukking " mañana, mañana" vandaan komt?
    Ik vraag me wel trouwens af of je hermano Merlijn niet stiekem wat spaans bloed heeft?

    Anyways, nog 2 weekjes en dan ben je weer terug en kun je uitrusten tot September??????

    muchos besos,
    Padre



  • 22 Mei 2011 - 12:47

    Annemieke:

    hahaha, dat is normaal hoor, dat moeders trots zijn, por favor!!! xx


  • 22 Mei 2011 - 17:55

    Sharon:

    Pobre Madre que tenia que esperar tanto en el aeropuerto !!
    Espero que pases fantastico tus ultimos dos semanas en barcelona y que puedas hablar un monton de cosas en espanol !!
    Mucho carinos y besos,
    Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 34277

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: