Van leven in een wolk naar de hel op aarde... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu Van leven in een wolk naar de hel op aarde... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu

Van leven in een wolk naar de hel op aarde...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg anouk

17 Juli 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

zooooooooo lieve mensen in NL!
leuk om al jullie reacties te lezen, hihi, voel ik me toch nog een beetje verbonden met de beschaafde wereld!
ik zal jullie nu eens vene iets spannends vertellen over de afgelopen dagen, zaterdag tot woernsdag, waarin ik op trekking ben geweest. plan was dat we op eilandentocht zijn gegaan, maar plannen kunnen veranderen en uiteindelijk gingen we op jungletocht, waarbij mijn charmante bergschoentjes uitstekend van pas kwamen. mijn supersexy afritsbroek ook trouwens. eerst gingen we met een hobbeldebobbel busrit naar kampot, waar we aaankwamen in een heeeerlijk schoon guesthouse, je kon er van de vloeren eten en dit is echt niet sarcastisch! wij gingen ons even voorbereiden op wat komen ging: een dag de berg (bokor hill, een natuurparkbergjungle achtig iets) een dag op de top van de berg wandelen naar de watrevallen, en een dag de berg af. de 1e dag was supergaaf, de adrenaline schoot door mijn lijf toen we stijle hellingen op moesten klimmen. toch was ik wel blij dat we na de lunch een lift kregen van een vrachtwagen naar de top. de top van de berg lag in een wolk, het was dus mistig en vochtig overal, vooral in ons "hotel". welheeeeeeel mooi! lekker slaapje doen en weer vroeg uit de veren voor een kom noedelsoep en een tochtje op het plateau bovenop de berg (en ja maria, je hebt wel een beetje gelijk, so far lijtk het allemaal op een schoolreisje... maar daar kan ik niks aan doen(A)). we kwamen na een paar uurtje lopen aan bij prachtige watervallen, waar we als preutse meisjes onze broeken shirts aan moesten houden terwijl onze mannelijke reisgenootjes vrolijk rondspetterden in hun boxers... leuke foto's gemaakt, allemaal heel gezellig! maar dan, de volgende ochtend, moeten we de berg weer af, met onze dikke rugzakken dalen we de berg af, en omdat we een keertje zijn omgelopen besluit onze gids een shortcut te nemen... geeeeen goed plan! maar dat wisten we op dat moment nog niet, we gingen er immers vanuit dat onze gids, die ervoor is opgeleid, wsit wat hij deed. uiteindelijk verdwaalden we. toch moetsen we voor het donker van de berg af zien te komen, want we hadden alleen maar eten bij ons voor s'middags, ook geen avondteen of iets voor de volgende dag. voor exorbitante prijzen hadden we crakers en sultana's ingeslagen bovenop de berg, maar dat was ook niet veel. het begonm donker te woorden, en te regenen. we wilden een afdaling maken, maar het was dus nogal glad en aangezien we al 8 uur aan het lopen waren waren we nogal moe! we zagen de klif waar we vanaf moesten, en dachten: neeeeee, dit is veel te gevaarlijk. het liep recht naar beneden en als we vielen! dus we besloten terug te lopen... uiteindelijk was het echt te donker om nog verder te gaan en besloten we maar op de berg te slpan. op een in elkaar geknutseld bed van bladeren en stinkende handdoeken hebben we maar lepeltje lepeltje gelegen om elkaar lekker warm te houden, en vielen we in slaap. onderrtussen waren er natuurlijk wel collega's van d3e gids gewwarschuywd dat we verdwaald waren, en ze waren ons aan het zoeken maar ze moesten stoppen zodra het donker werd. s'morgens zochten zij en wij weer verder, en na even zoekejn vonden we elkaar en liepen we nog even (een paar uur) terig naar de bewoonde wereld. errrrrrg handig dat ik toevallig mijn noodkompasje bij me had, hierdoor konden we een beetje de weg naar het pad terugvinden! mijn moeder had het gekocht, en ik dacht neeuuuu dat gebruik ik niet.. wel dus! merci mama... veeeeel eten toen we terugkwamen, en natuurliojk hadden onze reddende rangers ook eten bi zich voor alles. de schade van een nacht jungle: 5 bloedzigerbeten ( mijn shirtje ziet er ziek uit, alsof ik beshoten ben) en 2 wespensteken die mijn been 2x zo dik maken. maar we zijn de hele nacht echt ontzettend goed begeleid door onze begeleidsters rink en vangio, echt super! verder heeft dit ons als groep natuurlijk wel sterker gemakt hihi... morgen een welverdiend vrij dagje en dan gaat het werken echt betginnen! we zullen dan in het dorpje anlong khong een vuilnisophaaldienst instaleren, en activiteiten organiseren voor de dorpelingen. maar nu eerst, chiiiiiiilllen na deze ontberingen, hihi!
ik ben alweer bijna terug, hou nog even vol zonder mij! xoxo

  • 17 Juli 2008 - 10:16

    Marjolein:

    Hé Anoukje,
    nou een schoolreisje.....
    wij hadden heel andere schoolreisjes, maar dan spreek ik over heel lang geleden,
    maar eerlijk gezegd, moet ik hier niet aan denken, kben niet zo avontuurlijk, brrr, en dan die enge beesten, nee meid, niks voor deze mevrouw, maar geniet lekker, een avontuurlijke geest hebben de kinderen van tegenwoordig, haha,
    ik lees liever, of bekijk het op tv, ;-)jouw verhalen, hartstikke leuk!
    dacht al wanneer komt er weer eens iets, en ziehier,
    dag lieve Anouk,
    liefs de ouderwetse dame uit Voorburg.

  • 17 Juli 2008 - 11:08

    Charlie:

    Spannend hoor allemaal, wat ik lees. Goed dat je eindelijk aan het werk gaat, want het is toch 'ontwikkelingshulp' (rens) wat jullie daar moeten doen. Ik heb gisteravond een heerlijk verse donut gegeten en toen moest ik meteen aan jou denken:p
    Veel plezier nog hè! Wanneer komen jullie eigenlijk terug?
    Kunnen Cambodjaanse kinders zelf trouwens geen vuilnis van de straat prikken, hmm, ze hebben vast andere dingen aan hun hoofd. Jullie gingen toch ook een schooltje verven? Zeg even tegen Rens dat ie ook een nieuw bericht moet maken, dan kan ik bij hem ook leuke reacties plaatsen :D

  • 17 Juli 2008 - 13:52

    Chris:

    Hi schat,
    mooi verhaal hoor! Moet toch wel heel spannend zijn geweest om in de jungle te overnachten. Blij dat het allemaal goed is gegaan. Jammer van die bloedzuigers en wespensteken. En nu maar hopen dat je geen malaria hebt opgelopen....pilletjes braaf blijven slikken hoor!
    Zijn jullie na afloop niet vergeten om de gids nog een fooi en een kompas te geven? Lukt het trouwens om foto's te plaatsen? Misschien kan iemand je hier bij helpen. Is niet zo moeilijk toch, als je het kabeltje nog hebt is het zo gepiept. Blijven gaan en wat je zegt....nog even en dan ben je alweer terug.

    Kusxxxx Pappa

  • 17 Juli 2008 - 14:15

    Stinkvisje:

    LIEFSTE ANOUK,

    wat een anvonturen kan anouk dat wle allemaal aan!? nee hoor iheel dapper van je! en je been word ook weer mooi! heel vel plezier daar schattiepetattie en een hele dikke kus en knuffel voor jou en lisa! en hou nog eventjes vol een geniet ervan, hier regent het........

    ontelbaar veel kusjes, nikki X <3

  • 17 Juli 2008 - 16:42

    Joanneke:

    Anouuuk, je schrijft echt leuke verhalen!
    xxx

  • 17 Juli 2008 - 18:18

    Annemieke:

    anoukje toch, wat een toeoeoeoeoeoestanden... en wat heb je het allemaal weer geinig samengevat. gatver bloedzuigers, daar had ik nog niet aan gedacht, natuurlijk zitten die daar te wachten om poezelige lijfjes te belagen. #&%**beesten!!!!
    als tante judith dit hoort...
    nu weer veilig terug in de bschaafde wereld bij papa sari & family. en jullie zullen nu helemaal een supergroep zijn. voor iedereen de groetjes en succes, en voor jou
    LOVE LOVE LOVE.

  • 17 Juli 2008 - 19:38

    Maria:

    Hoi Anouk, dat zijn dus de verhalen die moeders pas willen horen als je weer veilig thuis bent he;), en NIET als ze dr nix aan kunnen veranderen!! (Tenminste, dat zou IK niet willen horen zolang ze niet thuis waren....maar jou moeder vind t misschien niet erg :))Ga je als je terug bent dan toch eindelijk bij de scouting? Kus, je lieve tante

  • 17 Juli 2008 - 21:30

    Tesssssss:

    haaaay dunkin donut',
    over een paar uur ben ik gewoon in dunkin-donut land how nice!
    ik ga namelijk nu naar mijn bedje toe en dan morgen 12 uur in het vliegtuig en dan ga ik op weg naar florida.. waaaaaauw!
    jij beleeft ook weer allerlei dingen, nice nice niiiice.
    ik zeg: ENJOY!
    en ik zie je over heeeeeeeeel lang. heb je trouwens mijn mailtje gelezen (A) ?
    kuskusjekusjes.
    LOVE!

  • 18 Juli 2008 - 09:25

    Merlijn:

    bloedzuigers niks voor jou joh nou iniedergeval hierzo
    gaat alles gewoon we kijken iedere avond films de tussenstand is
    1.300 muhaha
    2.lastking of scotland gruwel idi amin ooit van gehoord
    3.american ganster een dikke (dat betekent gave) ganster film jonge (dat betekent jij
    en verder is het hier gewoon saai ik snak naar meer nieuws en zal ik je is wat leuks vertellen
    ik liep naar boven en ik zag jou wolfsdeken en ik sprong (ik wou iets aan papa
    vragen maar die was toch aan het vergaderen) op jou bed en pakte die deken en rook eraan hij rook zooooo lekker nou jou dat ik lekker bleef liggen

    daag ik ga nu je mail lezen
    xxx zoen niks voor mij maargoed

    later

  • 18 Juli 2008 - 10:54

    Yuri:

    nounou anouk jij maakt ook wat mee zeg;) veel plezier en vooral sterkte! pas je een beetje op rens?

  • 18 Juli 2008 - 18:28

    Liesbeth:

    Hoi Anouk,wat ga jij straks studeren ,journalistiek??? Hier is onze verslaggeefster uit Cambodja.....!Je kunt ook schrijfster worden,je hebt het echt in je.
    Ondanks dat ik voor geen goud met je zou willen ruilen(veel te eng voor stadse ik),geniet ik van je verhalen.
    Een echte pageturner,alleen dat hoeft niet op internet.
    En nog even om op de bloedzuigers terug te komen,kon je ze niet aan een stokje rijgen en roosteren? Ja ik ben altijd erg praktisch.
    Kijk uit naar je volgende verhaal,xxxxjes.

  • 18 Juli 2008 - 19:28

    Jorinde:

    hoi Anouk,
    dat klinkt eigenlijk niet zo fijn..
    maarja, als je tachtig bent kan je nog steeds vertellen dat je een nacht in de jungle in cambodja hebt geslapen. maar goed dat jullie eens aan dat vuilnis beginnen ;)
    nog heel veel plezier en ik hoop dat jullie niet meer zullen verdwalen :)
    liefs, Jorinde

  • 19 Juli 2008 - 10:49

    Oma Tini:

    hoi anoukje

  • 19 Juli 2008 - 10:52

    Oma Tini:

    hoi anoukje
    ALS JE WEER EEN SPANNENDE TOCHT GAAT MAKEN MOET JE NET ALS KLEINDUIMPJE STEENTJES MEENEMEN. ZO TE HOREN AMUSEER JE JE BEST EN IK HOOP DAT JE NOG VEEL MOOIE DINGEN ZIET EN OOK DAT JE WAT NUTTIGS DOET, WANT DAAR GFING HET TOCH OM HE.
    VIEL GROETEN OOK VAN OPA DIE ACHTER ME ZIT TE CORRIGEREN. DAGF DAG.

  • 19 Juli 2008 - 20:32

    Barbara:

    dit is een echt schoolreisje voor bengels. Anouk geniet van je ervaringen en denk aan het hartje van mijn vriendin. Iets later bepaalde details melden kan best. Hebben je moeder en ik ook ervaring in. liefs barbara

  • 20 Juli 2008 - 10:41

    Kitty Doze:

    Ha die Anouk,

    Op een rustige, kabbelende zondagmorgen dacht ik eens even kijken hoe het Anouk vergaat. Mijn hemel wat een avonturen!!! Is er ook opvang voor de ouders die dit uit de verte lezen, Annemiek en Chris ik leef met jullie mee! ja bloedzuigerbeten, ik stelde me inderdaad zoiets voor bij een overnachting in dergelijke natuur. Wat hebben jullie je daar man- en vrouwmoedig doorheen geslagen. Geweldig!!!met zo'n geweldige moraal zullen jullie je werkzaamheden die nu komen ook vast met verve uitoefenen. Een verdere goede tijd toegewenst met ook veel lol en plezier! Dikke kus,kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 34278

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: