Nog even de toerist uithangen... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu Nog even de toerist uithangen... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu

Nog even de toerist uithangen...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

31 Juli 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zo, net een heerlijke pizza op in de pubstreet van Siem Reap, even lekker toersitisch doen... Na nog 5 dagen hard werken in Anlong Khong zijn we er tussenuit gegaan. Het dorp heeft steeds beter opgepikt waar we mee bezig waren, namelijk de dorpelingen helpen, en dat maakte het werken een stuk aangenamer. steeds meer mensen kwamen helpen en het dorp is echt een stuk schoner geworden! ook hebben we verder het microkrediet uitgewerkt, we moeten nu nog wachten op de toestemming uit NL om het echt voor te dragen aan onze timmerman. hij voelt er wel wat voor, om het dorpje schoon te houden, en dat is natuurlijk erg fijn. Zaterdag gaan we nog een keertje terug naar het dorp, om afscheid te nemen en ze nog een klein beetje iets bij te brengen over persoonlijke hygiene. Met een paar meiden hebben we een liedje in het khmer geleerd dat gaat over tandjes poetsen en haren wassen, heel leuk. Dat zal de laatste keer zijn dat we in Anlong Khong zullen zijn. Best raar... want we zullen er niet bij zijn als (ons idee!)het microkrediet gaat beginnen, we zullen er niet bij zijn als het dorp helemaal schoon is (dat gaat gebeuren als het micrrokrediet goed gaat uitpakken). AL die lieve, vieze, grappige kindjes zullen we nooit meer in het echt zien. behalve als we nog een keertje terug gaan, natuurlijk. ik ben nu aan het proberen zoveel mogelijk foto's te maken die mijn ouders gaan verleiden om nog eenm keertje naar Cambodja op vakantie te gaan, dus wie weet...

Vandaag was een heel mooi, heel vroeg beginnend dagje. we waren gister aangekomen in Siem Reap en na een ontzettend saaie voetbalwedstrijd van het olympisch elftal (geen enkele knappe voetballer, bleeeee!) zijn we op tijd gaan slapen. dat was wel nodig, want me moesten al om half 5 uit de veren om de spectaculaire zonsopgang in Ankor Wat te zien. Helaas speelde die zich grotendeels af achter de wolken, maar dat neemt niet weg dat het echt ongelooflijk mooi was wat we allemaal hebben gezien. we zijn langs verschillende tempels gegaan, echt ontzettend indrukwekkend waren de meesten. toch wel een van de mooiste dingen die ik in heel mijn leven heb gezien! Wel een beetje jammer dat de pleintjes voor de tempel ontzettend toeristisch waren en dat je constant lastig wordt gevallen door kindjes die zeggen: "don't forget to buy cold drink from me, if you don't buy you will make me cry! don't forget me! i will cry!" heel vervelend en eigenlijk wel heel zielig. beetje jammer dat ze niet begrijpen dat ik eerder iets zou kopen als ze niet van die irritante zeurstemmetjes hadden!

Morgen rijden we om half 8 terug naar Phnom Penh, en dan ben ik eigenlijk alweer bijna thuis... kussssssss, anouk

• 31 Juli 2008 - 17:32

Omi:

hai meidje,
    we zijn blij dat het er bijna opzit,je hebt heel wat te vertellen als je weer thuis bent.
    natuurlijk mag je komen logeren,spreek maar af met mama wanneer dat zal zijn.nog bedankt voor je mooie kaart.waren we erg blij mee.
    nog een paar plezierige dagen en een goede thuisvlucht,liefs en dikke knuffels,ook van opa

• 31 Juli 2008 - 18:06

Yuri:

bedankt voor je kaartje, was er grappig en we moeten maar eens meten als je weer back bent!

• 31 Juli 2008 - 18:06

Yuri:

• 01 Augustus 2008 - 15:46

Charlie:

Hey Anouk,
    Bedankt voor je leuke kaart. Bij voetbal gaat het er om wie de meeste doelpunten maakt NIET wie de meeste knappe spelers heeft :p
    Goed idee van Yuri om te 'meeten', dan kun je alles uitgebreid vertellen.

• 01 Augustus 2008 - 16:24

Frits:

Dan sluit ik maar in de rij aan... Bedankt voor je kaart:P, en goed idee van de 'meeting'. Nog veel plezier en een goeie reis terug.

• 01 Augustus 2008 - 16:24

Oma Jonker:

wij willen je nog even een goede terugreis wensen, maar, natuurlijk zou ik niet oma zijn, als ik een paar wijze lessen voor je had.hang niet te ver uit het raam onderweg en stop ook niet een mooie inboorling in je koffer. (ook geen lelijke). WE ZIEN JE WEL WEER IN HOLLAND.

groetjes