Halloween enzo - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu Halloween enzo - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu

Halloween enzo

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

07 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

hoi iedereen!
sorrrry dat ik zolang niks van me heb laten horen, de tijd vliegt hier! ik kom al over iets minder dan twee weekjes weer naar huis :)

ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin, al is het hier wel verschrikkelijk koud en frostie, maar ik hoor dat het in nederland nog erger is dus daar kan ik me ook op verheugen. verder ben ik lid geworden van een sportschool wat ik erg leuk vind, lekker op allemaal apparaten roeien rennen en fietsen en heb zelfs even aan de gewichten gehangen maar dat was eigenlijk alleen maar omdat ik wist dat merlijn dat niet mag en ik wel. ik heb 15x 75 kilo getild, goed he. oja ook leuk, heb een zeer ernstige polsblessure opgelopen toen ik voor het eerst op de renmachine ging. niet zo slim maar tijdens het lopen (niet rennen, wilde eerst even rustig proberen) dacht ik goh, best warm dus ik trok op die loopband mijn trui uit maar viel natuurlijk gelijk op de grond. heel genant maar gelukkig was het savonds en was er niemand om deze blunder te aanschouwen. verder maak ik grote vorderingen en kan ik nu 15 minuten roeien zonder te hijgen.

ook geniet ik nog met volle teugen van het engelse, zeer calorie-rijke eten wat ik zelf soms wel eens wat aanvul met bijvoorbeeld iets waar ik me al de hele middag op verheug: stukjes ananas en mango van de supermarkt, mmmm. ook eet ik enorme hoeveelheden mandarijntjes maar omdat ik nu geen mensen heb die ze voor me willen pellen (mis de f4 op zulke momenten) moet ik dat zelf doen dus ruiken mijn handen bijna permanent naar mandarijntjes. niet verkeerd.

school gaat ook nog steeds allemaal prima, morgen heb ik een biggg belangrijk examen, namelijk het certificate in advanced english dus ik ben me mentaal aan het voorbereiden op 4 onderdelen: leuke werkwoordsvormen (english in use), radiofragmenten met rare ierse accenten (listening), het schrijven van ongelooflijk boeiende hotelreporten (writing) en mijn favoriet allerlei boeiende artikelen met missende woorden die ik moet gokken over onderwerpen die me mateloos interesseren (reading). speaking heb ik al gehad, 2 weken geleden op zaterdag waarvoor ik bijna te laat kwam door een niet op komen dagende bus door de 1 cm sneeuw die hier lag. maar dat is uiteindelijk allemaal goedgekomen.

verderrrr is engeland zich al reeds vanaf midden november aan het klaarmaken voor het kerstfeest. dat is hier erg belangrijk en dat is aan alles te merken. ten eerste hebben ze hier geen sinterklaas en is er dus geen reden om niet al zo vroeg te beginnen en ten tweede omdat er geen sinterklaas is hebben ze iets te compenseren en dat doen ze overdadig met kerstmis. in het winkelcentrum hangen dus al een maand ontzettend enge engelen aan het plafond die een mismaakt gezicht hebben en denk ik 300 kilo per stuk wegen en elke keer dat ik er loop ben ik bang dat ze naar beneden gaan vallen. trouwens erg leuk, niemand snapt hier iets van sinterklaas. ik heb het geprobeerd uit te leggen maar vooral de zwarte pieten lijken niet helemaal juist over te komen maar eerder als zwarte negerslaafjes van een bebaarde witte oude man. nouja, ze weten niet wat ze missen. ik helaas wel want ik zit hier en niet thuis met chocoladeletters, trouwens wel lekker gevuld speculaas, meerdere chocoladeletters en pepernoten opgestuurd gekregen waar mijn roomies zwaar jaloers op waren :)

ook nog even leuk om te melden, 3 weken geleden is mijn lieve mama langsgekomen hier in cambridge, was natuurlijk heeeeel gezellig en heerlijk in hotelbed geslapen, geweldig. allemaal leuke toeristische dingetjes in cambridge gedaan die ik nog helemaal niet had gedaan omdat ik hier geen toerist ben, ik woon hier hallo. maar goed, was een erg gezellig weekendje!

nou ik ga nog even de laatste dingetjes voor mijn examen doorkijken maar al mijn roomies gaan hun fingers voor mij crossen dus dat gaat helemaal goed komen :)

kus anouk

  • 07 December 2010 - 21:22

    Rinke:

    oh anouk, ik denk dat mama zich wel even achter de keukenmuur wil verschuilen, want jezus mina, wat lijk je op haar zeg als je op een lopende band een multi-task-tour probeert uit te halen.
    afijn 't blijft lachen met ons nichtje in den verre... hopelijk kan je in de winkel wat polsprotectoren vinden voor de volgende proefjes?
    leuk om te lezen dat je je vrolijk, optimistisch, licht cynisch doch beschaafd (ja toch he, je gedraagt je wel hoor!) door de engelse gebruiken heen slaat.
    we verheugen ons erop je binnenkort weer life te zien.
    dag snoepje
    kusjes van ons alle vijf!

  • 07 December 2010 - 21:47

    Jouw Lieve Mama:

    nou, wij gaan hier thuis ook overdadig kerst vieren om te compenseren dat JIJ er niet was met sinterklaas. ik heb me al helemaal op de decemberrecepten gestort : )
    heel veel succes met je examen morgen!
    love you, xx

  • 08 December 2010 - 10:51

    Maria:

    Hoi Anouk,
    Gelukkig ben je niet van Sinterklaas afhankelijk om toch naar Spanje afgevoerd te worden ;), maar je moet nog even doorbijten in je patat en lasagna narigheid. Ik zou voor de kerst alvast een bestelling doen voor warme laarzen, handschoenen, dikke truien en andere thermozaken want het is hier bizar koud....:S. We verwachten natuurlijk wel een real english christmas pudding, dat maakt elke engelse familie zelf....en aangezien JIJ nu onze engelse familie bent....aan de slag, kan nog net:)

    Ben je al aan het aftellen? Bijna ff thuis groet, M

  • 08 December 2010 - 15:26

    Juul:

    Dag pop,
    wat een mooie verhalen allemaal, ik word er jaloers van!
    Zo te zien hou jij het nog wel even uit daar in Engeland! Hier begint het steeds saaier te worden, kou, nat en glad. Niet iets om naar uit te kijken, dus geniet nog maar even van Engeland! Kan niet wachten tot je weer terug bent, eerste week robert en ria, maar daarna gaan we zeker een engels kopje thee drinken niet waar? Enjoy your stay en ik zie je snel!
    hele hele dikke Haagse kus en natuurlijk ook een kus van de fabulous 6 schellekens

  • 08 December 2010 - 20:52

    Kick Some KUT:

    heewa, erg leuk allemaal ondertussen heb ik MAJOR VORDERINGEN gemaakt met jawel NATUURKUNDE.
    can i get a whoop whoop? jaja G's genakt enzo. maar je bent bijna thuis hihi heb er zin in lekker een tv kijk buddy waitje. xxxxxxx je boyyyyy ps. check de hyves van luukje je gaat stuk van het lachen
    gun deze boy ook ff R&R dan chimeids

  • 09 December 2010 - 14:48

    Oma Tini:

    hebben weer genoten van je heerlijke verslag. mag ng veel langer zijn, maar ja, dan heb je niets meer te vertellen als je hier bent.
    hebben een prachtige kaart met skieende tekkels ontvangen, laten deze niet aan goofy en minnie zien want dan worden ze jaloers. marjan hwwft voor minnie een pakje gekocht voor de kou, want in de krant had gestaan dat het buiten gevaarlijk is voor kleine hondjes met die vrieskou. het pakje was echter te klein, hoe is het mogelijk he.
    hopen dat je volgende week gewoon met het vliegtuig kan komen, en dat je niet met de hondenslee over de bevroren noordzee moet gaan. wensen je vast een goede reis en tot ziens.
    opa en oma.

  • 12 December 2010 - 14:06

    Vader Van New Kid...:

    Hoi Lieve Anouk,

    mooi verslag en fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    Nog een paar daagjes en dan kan je weer 3 weekjes acclimatiseren in het knusse Nederland.
    Op dit moment is je puberende broertje helemaal in de ban van New Kids Turbo film.
    Je kent ze wel....een stelletje Brabo randfiguren die een perfekte imitatie geven van
    asociale kanslozen. Ik zag aan zijn alias en taalgebruik in de reaktie dat hij dit genre
    prima aanvoelt. Maar eens kijken hoe dit zich verder zal ontwikkelen.
    Tot over een paar daagjes in Eindhoven :-)

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 34303

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: