yesssss ons huis is gepimpt! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu yesssss ons huis is gepimpt! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu

yesssss ons huis is gepimpt!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg anouk

11 Juli 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Heeeerlijk, ik zit na lang zoeken in een airco internetcafeetje, wat een zoektocht was dat!
zo. Tot onz grote verbazing was ons nedering stulpje helemaal gerenoveerd, suuuperchill!
wel barstte het van de muggen. we ontmoette onze "familie", bestaande uit papa sari, een mama eb 2 zoons en dochters. met papa die zeer gebrekkig engels spreekt heb ik een heel gesprek gehouden, gezellie. allerlei odnerwerpen kwamen aan bod, van het corrupte cambodja (waar ik weinig van begreep) tot mijn moeders salaris (waar hij niks van begreep) tot het grootste exportproduct van nederland (waar we allbei niks van begrepen). very interesting. de eerste dag werden we om 6 uur sochtens gewekt door een soort cambodjaanse yostiband, dat was erg fijn. ik heb ook ondekt dat de "douche" bestaande uit bakken water en kruiken die je over jezelf heen kan gooien, onwijs lekker is! in zo'n warm klimaat is dat echt heerlijk vefrissend, en natuurlijk veranderd het in een groot spetterfeestje als je iedereen lekker nat mag gooien! verder gingen we de eerste dag het dorpje waarwegaan werken verkennen. wat een hoop kindjes! wat een mooie gezichtjes! ooooo ze waren zo lief! maar ook ontzettend vies. daaom hebben we beslotn om eens goed met ze aan de hygiene te werken.

woensdag - emodag
de volgende dag wee die gewelidige wekker, en als bonus sblaffende honden. de dagideling is verder echt ontspannen, lekker ontbijten met een gebakken eitje, dan evn lekker hangen, douchen, lezen etc, en dan vndaag naar het tuol sleng museum, waar de rod khmer allemaal cambodjanen heeft gemarteld. heel heftig is het, dat ad ik niet verwacht. in cambinatie met de hitte is het bijna teveel. zeer aangrijpende foto's van baby's, moeders, vaders, omaatjes en oude mannen, en gewoon kinderen van mijn leeftijd. bizarrrrrrrros! en gelijk door in de emotionele rollercoaster, op naar de killing fields. dat is veel minder heftig, misschien omdat htet zo'n vredige plek is met allmaal groen en tempeltjes. wel staater een metershoge kast vol met schedls van de slachtoffers, het lijkt bijna nep, zoveel zij het er.
toen kwam ik twee adorable zervertjes tegen, ik MOEST ze fotograferen. en ook al druist het volledig uin tegen het prject, ik heb de verwende krengetjes die geen genoegen namen met 1000 riel (25 dollarcent) maar 1 dollargegeven, en als beloning... happy faces!

kuuuuuusje, anoukie!

  • 11 Juli 2008 - 08:29

    Annemieke:

    noukie wat een mooi verhaal. van lol tot emo, zo hoort het te zijn toch?
    doe papa sari de hartelijke groeten van je "rijke" moeder... en natuurlijk aan de rest van je pleeggezin. een hele mooie eilandentocht gewenst. ik heb gegoogeld en het zag er zwijmelend mooi uit!!! verheug me op je foto's en het volgende verhaal. kuskuskus, mama

  • 11 Juli 2008 - 08:51

    Marjolein:

    lieve Anouk,

    ik geniet van je "dagboek"
    liefs Marjolein

  • 11 Juli 2008 - 09:08

    Samantha:

    Is er ook een foto van jou gezichtje toen je een dollar in het handje legde van de zwervertjes?

    groetjes samantha
    stichting en route

  • 11 Juli 2008 - 16:26

    Julia:

    Hey Nichtje! Klinkt allemaal hardstikke leuk en stiekem ben ik zelfs jaloers...Maak er een top tijd van en veel succes daarbij ook!

    Dikke kus julia

  • 11 Juli 2008 - 17:45

    Liesbeth:

    Jeetje Anouk wat een belevenissen al in zo'n korte tijd.
    En je hebt het zo mooi omschreven,en ja die rode Khmer waren geen lievertjes.En papa Sari gaat vast huilen als je weer weg gaat.
    Nu, ik kijk uit naar 't volgende verslag.XXXXjes

  • 11 Juli 2008 - 18:32

    Tess:

    aaaaaaanoukie,
    alles goed daar? kllinkt goed hoor :)
    schoolfeest was wel niiice, maar met jou was het natuurlijk 1000000keer zo leuk geweest hahaha.
    heel veel plezier and i love u (L)
    x tessje

  • 12 Juli 2008 - 09:53

    Omi:

    lieverd,wat ik zoal lees valt het niet tegen met een aantal voorzieningen.als de sanitaire stops ook zo zijn,zou zelfs je oude omi
    daar kunnen
    overleven,maar er is heel veel nuttigs te doen, het echte ontwikkelingswerk dus!!!
    kom je nog aan je puzzelboekje toe? er zijn wat hersen krakertjes bij, (kost mij ook moeite hoor, schrale troost.)
    het weer hier is flut (nat en koud),maar goed een mens kan niet alles hebben,we hebben een kleindochter,op dit moment in een ver land,waar we heel trots op zijn!!!

    lieve schat heel veel succes en dikke knuffels ook van opa henk

  • 12 Juli 2008 - 10:55

    Merlijn:

    heye beste anouk ik vind dat je erg gul bent (ahumm 1 dolar) nou ja zeg dat kind moet ook eten
    maar even to de point ik ben naar havo-athunemum muhaha en ik wou vandaag julian bellen en jahoor ik zag naast NAOIRI's naam een varkentje met de hilarische woorden oink oink nou mis ik je helemaal ik hoop dat je het heel warm hebt daaaag je briljante broer

  • 12 Juli 2008 - 12:53

    Pappa:

    Hoi Anouk, we lezen dat alles sofar sogood gaat dus dat lijkt erop dat je net zoals je moeder vorig jaar voor een boeiende 4-weekse vakantie gaat? Ben benieuwd wanneer jullie de eerste akties gaan ondernemen.
    Hou je taai en geniet ervan.

    Kus, pappa

    ps. Ben je niet trots op je broertje dat ie in ieder geval de 1e 3 letters van atheneum goed heeft gespeld?

  • 13 Juli 2008 - 13:46

    Tineke:

    lieve anouk klinkt erg mooi, heftig en herkenbaar. blijf ons op de hoogte houden van al je bijzondere momenten
    liefs tineke

  • 13 Juli 2008 - 16:25

    Nikita:

    aaanouk!
    leuk leuk leuk al je verhalen. ik krijg steeds meer zin om naar thailand te gaan, eindelijk lekker weer. heir is het niet zo zomers helaas. ik heb wel de geweldige lipglossjes gevonden, jeeej! merel, tess en ik hebben er al één en die van jou lig nu bij mij thuis. maar dat komt allemaal na cambodja. nog héél véél plezier!

    kusje nikita

  • 15 Juli 2008 - 21:37

    Judith :

    Hoi wijffie

    Misschien kun je tijdens al die toeristische uitstapjes (he ik lijk wel familie van je vader....) ook nog wat goede ideeen inbrengen zoals het recyclen van het douchewater of de opname van de yostiband in NL als wekkersignaal verkopen en het geld dat je hiermee verdient.... enz. enz. Enfin je bent crea bea genoeg om hierover na te denken (hi hi)

    Maarrre het klinkt allemaal wel super leuk en ook indrukwekkend hoor!! Je schrijft er ook geinig over.
    Vanuit Haarlem weer die dikke kus en vergeet vooral niet over die fauna te schrijven...........

    Je nieuwsgierige tante

  • 16 Juli 2008 - 08:51

    Maria:

    Hoi Anouk, en?Nog last van de muggen.....?Wanneer gaat t nou echt beginnen? Zoals het er nu uit ziet lijkt het mij een soort schoolreisje, of ben ik me heel erg aan het vergissen? Liefs van je tante

  • 16 Juli 2008 - 20:54

    Rinke:

    hai schat,
    ik schrok even toen ik las over jouw reactie op wat de rode khmer heeft gedaan met iedereen die hen voor de voeten liep; ik denk dat geen geschiedenisboek je er echt op kan voorbereiden hoe het geweest moet zijn. real life experience is dus niet iets dat je weer makkelijk loslaat.
    verder heb ik smakelijk zitten grijnzen bij het lezen van je overige ervaringen. ik denk dat het heerlijk is om mee te maken en ik zou best even een weekje of twee met je willen ruilen, dan kan jij die schattige neefjes weer eens ongenadig lastig vallen met je grapjes die ze nog niet begrijpen en zwijmelen boven het wiegje van je nichtje (sorry als ik zit op te scheppen, maar ze is echt leuk!). even zo leuk is het trouwens om de reacties op jouw berichten te lezen (vooral die van merlijn en papa...). mis je ze nu al?, wij jou wel, maar we zijn evengoed blij dat je daar zit om zo onze portie docu-soap met enige regelmaat binnen te lepelen. ga zo door, dan genieten we nog een tijdje mee. dikke kus uit doorn van ons vijven. dahag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 34281

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: