warm welkom... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu warm welkom... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van anouk jonker - WaarBenJij.nu

warm welkom...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg anouk

08 Juli 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Ein-de-lijk is het dan zover, ik ben aangekomen in Phnom Penh, de Cambodjaanse hoofdstad. Wat kan ik zeggen so far? Het is hier warm, plakkerig deelnemen aan het verkeer staat gelijk aan een zelfmoordpoging. Maar, laat ik bij het begin beginnen. We komen aan op Schiphol, staan langlanglang in de rij, en vertrekken uiteindelijk met het vliegtuig naar Frankfurt, eten, inchecken, eten (laatste westerse eten, snel!) vliegtuig in.Dit was een zeer aangemane vlucht, dat kan ik jullie verzekeren! het is ontzettend fijn om 12 uur lang bij het raamn te zitten, terwijl je reisgenootjes naast je in slaap zijn gevallen en jij ze niet wakker wilt maken omdat je naar de wc moet... Wel een leuk ontbijtje, pancakes met bacon, en allemaal heel vriendelijke thaise stewardessen. Dodelijk vermoeid en verkramp komen we aan in Bangkok, wat er van bovenaf een beetje uitziet als frankrijk... maar, gelukig, hier kunnen we 5 uur lang uitrusten. Ik probeer een douche te vinden, maar helaas,mijn missie faalde. dan maar mijn tanden poetsen. nog een klein kort vluchtje, en we zijn in Cambodja. En nu zit ik hier, een vewrhaaltje te typenb waar het thuisfront gespannen op zit te wachten, met een toetsenbord waar de woorden pas na 5 minuten verschijnen. sorry voor de eventuele drukfouten dus! Voor verdere informatie en foto's verwijs ik jullie door naar de groepssite: www.juligroepcambodja.waarbenjij.nu
Hier zijn onder andere foto's te bewonderen van mijn uitgedroogde huid, statische haar en verder puur natuur hoofdje.
youknow you love me, xoxo...

  • 08 Juli 2008 - 15:15

    Tineke:

    lieve anouk via jou ga ik toch een beetje meereizen! ik hoop dat je een waanzinnige mooie tijd daar zult hebben x van ons allemaal
    ps merlijn is bij ons maar gaat jou thuis terugschrijven is nu aan het computerfreaken....

  • 08 Juli 2008 - 15:45

    Annemieke:

    he schatje!!! mooi dat je daar veilig en wel bent aangekomen... jammer van de thaise douche dan, maar wist je wel dat er niets boven regenwater gaat, lekker zacht voor huid en haar, gnagna... heb je al wat lekkers exotisch gegeten??? wij vanavond pannekoeken met stroop en kaas denk ik. niet jaloers zijn he? trouwens groetjes van liesbeth, lisanne werkt in frankrijk voor 6 weken, check haar dagboek maar als je tijd hebt lisannevannoord.waarbenjij.nu
    vindt ze vast leuk. ik ga zo jullie groepssite lezen.
    dag liefste noukie.
    xxx mama

  • 08 Juli 2008 - 16:17

    Opa Henk:

    we hebben veel aan je gedacht en zijn blij te lezen dat de vlucht goed is verlopen. je hebt in het vliegtuig al een beetje kunnen wennen aan het "niet westerse eten" en nu maar hopen dat het maag- en darmstelsel de komende tijd niet in de war wordt geschopt. we gaan zo meteen kijken op de groepssite wat er zoal verder gebeurt daar in dat verweggistan, genaamd Cambodia. liefs en xxxxx van oma en mij

  • 08 Juli 2008 - 17:37

    Jouw Juultje:

    liefste noukie,
    nu al zo veel belevenissen...
    dat zal wat worden!!
    maar ik gun jou het echt het allemeest van iedereen! ik hoop dat je het naar je zin zult hebben, jezelf kan tegenkomen met al die goeie dingen die we hier hebben:P en natuurlijk al het geluk!
    ik zit hier relaxt een beetje achter de mac te kloten, terwijl jij mis. nu wel heel Cambodja ziet van een andere kant dan van de plaatjes van de computer en boekjes. Ook hoop ik dat ik ook ooit naar zo'n mooi land kan gaan, en ook nog mis. lekker met jou:)
    Heel veel plezier, geniet en je hoort afcorse nog vaak van me, want om nou een maand jou te missen gaat echt niet!
    I love you lieve nouk!
    Hele dikke kus en knuffel!

  • 08 Juli 2008 - 17:58

    LIesbeth:

    Hoi Anouk,gelukkig de grootste etappe zit erop,nu op naar Cambodja.
    Ben erg benieuwd naar al jou komende ervaringen,b.v wat zetten die Combodjanen op tafel.
    Misschien wel gebakken vleermuis of iets anders lekkers.Ken wel wat mensen die in Vietnam zijn geweest,maar niet even de grens zijn overgestoken.Lisanne is geen 6 maar 8 weken in Franrijk,dus die zit ernog als jij terug bent.
    Moet jou van haar veel groetjes doen,misschien na afloop wat reisverslagen uitwisselen.
    Lieve Anouk maak er wat moois van,ik vind je een kanjer.

  • 08 Juli 2008 - 18:10

    Annemieke:

    hoi schatje, nog even. weet je wel dat merlijn in jouw plaats nu in de asta staat te swingen??? (als intro van justin) kun je het je voorstellen. als hij zich nou maar gedraagt he? xxx

  • 08 Juli 2008 - 18:37

    Gijs En Rinke:

    hoi lieve anouk,
    goed om te lezen dat je je gevoel voor humor hebt meegenomen op reis. als het de komende weken soms wat tegenzit, dan is dat een tamelijk onmisbaar attribuut om te overleven. verder ga jij je natuurlijk dapper door alle situaties heenslaan, waarbij je het ergste al hebt gehad. waar is die douche als je hem nodig hebt...!!! de jongens hebben geen flauw idee wat je aan het doen bent, dus ik ga mij de komende tijd in het zweet werken om een vijfjaarminvertaling te geven van al jouw wederwaardigheden. schrale troost als je weer iets zit te eten met de cambodiaanse versie van komijn of niet soms??? we denken veel aan je en kijken uit naar je berichtjes. dikke dikke kus van gijs, rinke, okke, rense en jitte

  • 08 Juli 2008 - 18:47

    Felicia:

    Ha Anouk,

    via Mick de link naar je site gekregen. Wat super stoer dat je dit onderneemt! t wordt vast een hele mooie en bijzondere ervaring... geniet er volop van! Goede reis, mooie tijd, kus felice.

  • 08 Juli 2008 - 21:04

    Vic:

    Hi Anouk, iedereen die in (en uit)een marokkaanse hamam is geweest kan alles aan! Veel plezier

    ps Buff mee?

  • 09 Juli 2008 - 12:16

    Vis:

    Aller liefste noukie,

    fijn dat je veilig aan bent gekomen! inmiddels al een lekkere douche gevonden of nog steeds niet? geniet van al de drukte, mensen en dingen om je heen! ik zla je missne maar ik ben toch ene beetje bioj je als ik dit allenmala lees! geef Lisa van mij ook ene hele dikke smakkerd en voor jou een dikke vette klapzoen!

    heel dikke kus, visje in het koude regenachtige nederland

  • 09 Juli 2008 - 14:21

    Judith :

    Dag wereldreizigster ik ben niet benieuwd naar je teint... die blijft ook goed zonder douche en Ron en ik geloven dat bacterien heeeeeel gezond zijn. daarbij zal de stank de boys ook op een afstand houden,dus doe je voordeel ermee (of niet natuurlijk)
    Super gaaf dat je nu al dit tripje onderneemt, weer eens wat anders dan Paris, London of NY. Los van al je culturele avonturen ben ik natuurlijk ook errug benieuwd naar de fauna in Cambodja.... Die tropische dieren (jij begrijpt wat ik bedoel) die je gaat eten, ik bedoel tegen gaat komen.
    Vanuit Haarlem dikke kus en geniet
    Judith

  • 09 Juli 2008 - 16:00

    Merlijn :

    wij hebben het ook gezellig hier hoor schat
    ik mis je heel erg want het is zo leeg zonder jou
    trouwens ik ben naar het legendarigsche HML school feest geweest en je moet van veel de groeten hebben
    ik heb ook lekker gedanst maar geen leuke meisjes gezien :(
    nja dagdag

  • 09 Juli 2008 - 21:18

    Vader Schrijft Ook:

    Hi Anouk, fijn dat de reis goed is gegaan en nu ff afwachten hoe het hutje op palen zal bevallen. Over palen gesproken, ik neem aan dat je ongeveer 2 koppen uitsteekt boven de plaatselijke bevolking dus je zal wel een goed uitzicht hebben wanneer je daar over straat loopt?
    Zoals de rest reeds heeft geschreven zijn we allemaal reuze benieuwd naar de ervaringen die je ons smakelijk en smeuig zal gaan meedelen.
    Wir warten ab....
    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 34321

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: