Voorbereidingen... - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van anouk jonker - WaarBenJij.nu Voorbereidingen... - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van anouk jonker - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg anouk

29 Juni 2008 | Nederland, Voorburg

Jaaaaaa.... Over een weekje is het zover!
Dan vertrek ik naar Cambodja. Ik sta er nog niet helemaal bij stil, ben nog hard aan het werk voor school en alles...
Nog een weekje om te genieten van allerlei “normale” westerse zaken, zoals warme douches wanneer en hoelang ik het wil. Nog een weekje een steeds agressievere campagne voeren tegen mijn vader die mij zijn mooie camera weigert mee te geven. Nog een weekje mijn eigen, heilige, geweldige grote zachte bed. Nog een weekje eten wat ik wil: donuts, poffertjes, yoghurt met cornflakes, big Mc, ben & jerry’s, muffins, croissantjes. Nog een weekje een redelijk muggenvrij bestaan leiden. Daar zie ik eigenlijk wel heel erg tegenop. De laatste keer dat ik in aanraking kwam met muggen was op het trainingsweekend in de Ardennen. Die muggen konden niet van me afblijven en maandag op school had ik een hoofd als een maanlandschap, wat iedereen (behalve ik) natuurlijk hilarisch vond. Ik had van de dokter allerlei anti-allergie middeltjes gekregen, want het was echt buitenproportioneel. Mijn leven werd pas echt een hel toen een paar klasgenootjes hadden ontdekt dat je de jeuk kon activeren als je erop sloeg, dus werd mijn gezicht de hele dag van alle kanten mishandeld, waardoor het niet alleen bobbelig was maar ook paars. Ik hoop dat alle antimuggen/jeuk/insectenbeetallergiestuff die ik heb gekocht me een beetje gaat beschermen, en anders hoop ik dat er niet al te scherpe foto's van mijn hoofd worden gemaakt. Nog een minpuntje, ik mis de sweet 16 van mijn supersweet tessje, en natuurlijk het laatste schoolfeest. Maar aan de andere kant: Hoe heerlijk is het om in plaats van in een rokerige disco opgepropt met allerlei stinkende mensen te staan, een maand lang een koude douche te kunnen nemen. Het gezelschap van de honderdduizenden malariamuggen weegt natuurlijk ook op tegen het normale gezelschap van de agressieve deelnemers van het westerse verkeer, de sadistische leraren op school en je betweterige klasgenootjes. En een hard bed in een hutje op palen, dat laat je toch wel even anders denken over retteketet naar beter bed! Kortom, ik ga ervan uit dat ik een geweldige tijd tegemoet ga. Ik zal herboren worden, mezelf (her)ontdekken en inzien hoe goed ik het heb. Maar eigenlijk ga ik vooral om echt iets te dòèn. Niet zomaar geld overmaken naar een goed doel, maar zelf je handen uit je mouwen steken. Ik ben benieuwd hoe dat voelt. We hebben trouwens ontzettende mazzel, wij gaan precies wanneer het regenseizoen het heftigst is. Toen ik vandaag even Cambodja zat te googelen las ik dat de temperatuur s’zomers zo’n 45 graden kan zijn. Dat lijkt me dus best wel heel erg lekker, constante regen en verder een soort oven. Maar dat zien we daar wel. Eerst nog even de laatste voorbereidingen treffen. Weather Control (ivm de regen en de zon) Shampoo kopen bijvoorbeeld, en, niet onbelangrijk, mijn paspoort ophalen. Een paar goede, literaire boeken die ik kan lezen op het vliegveld, en later voor school kan gebruiken. Dan begint het grote inpakken, niet mijn sterkste punt. Het moet allemaal passen, het mag niet te zwaar zijn en ik mag niets vergeten. Het lijkt een onmogelijke opgave, en het zal dan ook erg moeilijk worden. Maar gelukkig heb ik ook nog een weekje de mentale, psychische en fysieke steun van mijn friends (die allemaal erg blij voor me zijn en heeeel goed begrijpen dat ik in mijn zomervakantie een maand zonder stromend water ga zitten), mijn ouders, en mijn verschrikkelijke broertje die ik waarschijnlijk nog het meest van alles ga missen. Let’s get the party started.

  • 29 Juni 2008 - 21:21

    Karlijn:

    Haa Anoukie! Zoo te horen heb je er zin in:P Nou meid, heel veel plezier he! Neem des noods een klamboe mee voor het overvloed aan muggen:P En zo niet, dan zie ik er naar uit om van je maanlandschap te genieten:P damn girl, you're gonna have a great time:D Hou mij(en de rest die hier allemaal is aangemeld:P) maar goed op de hoogte!:) Dikke Kus!!

  • 30 Juni 2008 - 11:57

    Annemieke:

    liefste noukie, hahaha, ook nog even een fotootje van zo'n smakelijke donought/doonut/hoe schrijf je dat eigenlijk???
    anyway, ik ga nog een week live van je genieten natuurlijk. (a.s. weekend vooral: even vrouwen onder elkaar....) maar dan verheug ik me toch wel op je verhalen via dit dagboek en de mail, ook al ga ik je natuurlijk vreselijk missen, die heerlijk lach van je onder andere!!!! xxx, mama

  • 30 Juni 2008 - 15:48

    Kirsten:

    Wat een leuke verhalen schrijfster ben jij...;)

  • 30 Juni 2008 - 16:26

    Marjolein:

    Tof, anouk! wat is weather control shampoo? daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

    jullie gaan echt al zo snel weg... veel plezier, succes en ik wil wel tips als je terugkomt :)

  • 30 Juni 2008 - 20:27

    Iris:

    Jij kunt echt leuk schrijven! Veel plezier daar! <3

  • 30 Juni 2008 - 20:30

    Opa&omi:

    hai meidje
    wat spannend allemaal,maar je hebt er wel zin in.naar welke stad of dorp/gehucht gaan jullie? we zien uit naar je verhalen.veel succes en liefs,dikke knuffel

  • 04 Juli 2008 - 07:39

    Kitty:

    lieve Anouk, kiiiind wat een avontuur!! kijk je meteen even wat zo het volleybalniveau is van de Cambodjanen en of we daar een keer een oefenwedstrijd kunnen spelen? Geniet met volle teugen van deze prachtige levenservaring, heel veel liefs, Kitty

  • 07 Juli 2008 - 06:54

    Merlijn :

    ahum dat iritante broertje?
    k d8 t ff nt he?
    nou ja een troost voor jou ik ga jou ook heel erg missen want als ik alleen ben met paa de dictator :S
    en hij heeft een ochtend humur......
    bon vaiage (of zo iets)
    en niet vergete sabel mee nemen!! hvj XXX

  • 07 Juli 2008 - 12:04

    Anouk:

    heee noukiee,
    nog even snel een berichtje voor je weggaat, ik hoop dat je hem nog leest! heel veel plezier, geniet ervan, maak foto's! en geniet vandaag nog even van je laatste donutje;)..
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 34329

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: