al een weekje hier :) - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu al een weekje hier :) - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu

al een weekje hier :)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

30 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

hello iedereen!
allereerst dankjewel voor alle mailtjes en reacties die al zijn binnengekomen om te vragen hoe het gaat! ik heb in mijn gastgezin pas vanaf vandaag internet dus vandaar nu pas een berichtje. het gaat hier allemaal uitstekend, heel gezellig alleen het weer is verschrikkelijk. gelijk maar een paraplu gekocht…
mijn gastgezin is ontzettend lief, ze heten pat en harry en ik denk dat ze ongeveer 60 zijn. ze hebben twee jack russels, die vind ik stiekem niet zo leuk want de 1 is dik (ik dacht dat ze zwanger was maar toen bleek het een mannetje te zijn) en de ander is vals. dus ik mocht haar niet aaien, het kwam eerlijk gezegd ook niet gelijk in me op om dat te doen. maar goed, mis mijn eigen kleine veel leukere juliusje natuurlijk wel een beetje. ik woon in dat huis met nog 3 andere meisjes, heel gezellig dus. 1 komt uit italie en is eergister 19 geworden, 1 komt uit duitsland en is bijna 20 en 1 komt uit chili en is 24. die uit chili slaapt bij mij op de kamer. het is wel een heel lief meisje denk ik maar ze zegt niet zoveel want ze spreekt niet zo goed engels, maarja, dat komt vanzelf wel denk ik. die andere twee zijn heel gezellig en spreken ook beter engels.
ik ga elke dag met de bus naar school, en de bussen hier zijn verschrikkelijk want ze zouden om de 10 minuten moeten komen, maar maak daar maar een half uur van. ze zijn altijd altijd altijd te laat en voor de verandering ben ik altijd op tijd bij de bushalte maar dus te laat op school door die bussen, bah. verder zijn de engelsen heel aardig en behulpzaam als we iets vragen aan mensen op straat ook al bakken we er soms niks van met onze woordenschat.
de school is heel gezellig maar wel klein voor zoveel mensen. en het wordt serieus overheerst door aziaten, ik denk dat minimaal 50% aziatisch is en die spreken allemaal heel autistisch alleen met elkaar dus het is een chinees gebabbel om me heen. ook zijn er best veel nederlanders die allemaal heel aardig zijn, dus daar heb ik het gezellig mee. we kunnen bijvoorbeeld met zijn allen oh oh cherso kijken :) de lessen op school vallen me mee, ze zijn best moeilijk terwijl ik had verwacht dat we rijtjes uit ons hoofd moesten gaan leren enzo. ik heb ook al allemaal huiswerk, dat is alweer een tijdje geleden haha dus even wennen, ook dat op tijd opstaan, bleh.
ik heb al wel een beetje sightseeing door cambridge gedaan en het heeft echt een lovely centrum met allemaal winkeltjes en cafeetjes, heerlijk. het is echt heel mooi.
maar zondag ga ik naar londen om daar ook even de boel te verkennen, dat lijkt me heel erg leuk. oja eigenlijk moet ik op dit moment stomvervelende i-lab oefeningen doen wat inhoudt dat je op de computer naar debiele verhaaltjes moet luisteren en dan markeren welke woorden je hoort. maar goed, dat even afgeraffeld en nu heel rebels dit aan het typen :)
nou ik hoop dat ik jullie allemaal een beetje up gedate heb, het is nu tijd om te skypen met mutti en julius :) :)
xoxo anouk

  • 30 September 2010 - 10:38

    Anouk Jonker:

    o bah zie net dat mijn smilies heel lelijk zijn maar dat heeft waarbenjijnu zelf stiekem getransformeerd, verdorie.

  • 30 September 2010 - 14:04

    Nikita:

    hahaha ja lelijke smileys he, kwam ik later ook achter. maar nouk klinkt leuk en have fun, vooral met al die gezellige aziaten. hier zijn het juist de spanjaarden die overheersen.
    kan je nou btw niet uitgaan daar? moet je 18 zijn? dat is wel balen
    kissessss en see ya on skype xxxx

  • 30 September 2010 - 15:54

    Annemieke:

    hallo schatje, ik heb je kaart ontvangen, geweldig! onze favoriete kat inderdaad, haha.
    o, ja, ik heb een postdoos gekocht voor je skisokken, handschoenen, sjaal e.d. moet er nog een
    fleecedeken mee of koop je die daar? wat ben toch eigenlijk een kleine koukleum, het is 16 graden bij jou... xxx

  • 30 September 2010 - 21:29

    Omi En Opa:

    nou Anouk, een schrale troost voor jou: ook hier in Nederland was het hartstikke koud met ca. 12 graden C, want we hebben te maken met dezelfde depressie. Fijn om te lezen dat het gezellig is met Pat en Harry en je 3 huisgenotes en die Jack Russels, ach daar moet je maar aan wennen of ze straal negeren. 'k Lees niks over nare luchtjes, dat valt dus mee? Is je adres geheim of ben je vergeten dat ik daar om heb gevraagd ?
    De temperatuur gaat de komende dagen wat omhoog, dus ik hoop voor jou dat je bezoek aan Londen onder wat vriendelijker weersomstandigheden plaats gaat vinden. Dag meidje, pas goed op jezelf, dikke knuffel en tot de volgende keer....

    omi en opa

  • 01 Oktober 2010 - 13:50

    Merlijnioontj:

    hee zus,
    hier alles normaal
    en stiekem wel een beetje saai zonderjou maargoed. draag je sokken als je geen voeten hebt? waarom draag je dan een BH als je geen tieten hebt (zeker oh oh gerso) ja (A).
    skypen he (L)

  • 02 Oktober 2010 - 21:00

    Rinke:

    tja anouk, het is natuurlijk alweer een beetje uit de tijd om te multitasken, maar als jij nu gaat singlemindnessen kunnen wij niet zo fijn meegenieten met alles wat jij beleeft. en terecht natuurlijk dat waarbenjijnu zijn eigen plasje over jouw berichtje heen doet. wij zitten hier nu wel met een big smile jouw verslag te lezen, dus blijf vooral rebelsig doen en geef die dikkerd gewoon een duwtje opzij terwijl je die valsert omkoopt met een lekker koekje. doen pat en harry vast zelf ook.
    dikke kus en tot lees!

  • 10 Oktober 2010 - 18:21

    Judith :

    Hoi Anouk

    Ha ha koud in Londen wij komen net uit het heerlijk warme Spanje land waar jij ook nog naar toe gaat. Hou dat maar in je achterhoofd als het nog kouder wordt in dat Cbridge.... Enne als je wat family warmte zoekt.... Juul en ik zijn vanaf 28 oktober lang weekend in Londen. Als je dus ff een Jonker hugh wilt en je hebt reisgeld (daar heeft je vader toch veel geld in gestopt....)dan spreken wij wat af... Verder is het misschien een idee om die Jack Russels (die dikke en of valse) ook in je kluisje op te sluiten? Het is geestig je mails te lezen maar ik ben er nog niet geheel uit of die smileys die je zo lelijk vindt geen censuur zijn van de site? Enfin de prive zaken mailen wij wel apart omdat ik dit berichtje niet vol wil zien met van die maffe smiley kopjes- ik ga dus bij deze maar van censuur uit.... Dikke kus en maak er wat van my dear..... Judith en o ja Ron mompelt ook een by by e en kiss

  • 11 Oktober 2010 - 19:30

    Marjan:

    He Anoukie, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt (toch?). Quite a culture shock terwijl je toch zo dichtbij bent! Ik hoorde nog spannende verhalen over de heenreis, heb ik wel om moeten lachen! All's well here, keukenkastje mag er nog zijn, neefjes rustig en ome Arie woont in Wenen.... Mini lijkt steeds meer op een vliegend hert en Goofy is aan zijn winterslaap begonnen.
    xox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 34315

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: