een en al gezelligheid hier - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu een en al gezelligheid hier - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu

een en al gezelligheid hier

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

11 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hello hello,
het is weer tijd voor een update uit Cambridge.
Eerst heel goed nieuws, de zon schijnt hier al een week, jeeej! vandaag was het zelfs bijna warm en gister had ik mijn zonnebril op. ze zeggen dat hier in engeland de beste maand oktober is, en niet de zomermaanden, en tot nu toe lijkt dat te kloppen.
verder begint mijn leven hier al een beetje 'normaal' te worden, je krijgt een ritme en doet je vaste dingen dus dat is wel relext, eerst was alles helemaal nieuw en dat was best vermoeiend.

vorige week zondag ben ik naar londen geweest, was heel leuk! veel gezien alleen niet zoveel gedaan, zeker niet echt gewinkeld helaas, we waren met een net iets te grote groep om echt te beslissen wat we nou wilden gaan doen dus voornamelijk beetje rondgelopen. en op een gegeven moment hadden 1 meisje en ik zoiets van, nou is het wel tijd om al die winkels in te duiken, en gingen wij twee op expeditie, raakten we volledig maar dan ook volledig verdwaald en hebben we een uur rondgelopen zonder 1 winkel binnen te zijn gegaan, heel triest... maar goed, eenmaal terug in cambridge waar je ook prima kan winkelen hebben we ons verdriet weggeshopt en voor een niet nader te noemen bedrag kleertjes gekocht. heel leuk haha.

ook begin ik iedereen steeds beter te leren kennen, mijn roommate die eerst nogal stil en verlegen was begint nu ook praatjes te krijgen in het engels dus dat is wel gezellig, en die andere twee waren sowieso al wat drukker dus het is hier thuis altijd een gekwebbel van jewelste, maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg. als ik wel even gek word ga ik gewoon met mijn oortjes in achter mijn laptopje zitten. gastouders nog steeds erg aardig, eten nog steeds lekker, honden nog steeds een beetje vies & vals. gister hebben ze bijna de arm van mijn roomie afgebeten omdat ze die andere hond aaide. nog een extra reden om nooit aan die honden te zitten, bleh.
ook is het leuk om allerlei mensen uit andere culturen te leren kennen, iedereen heeft echt andere manieren en vooral accenten. sommige culturen zijn erg verlegen (aziaten) en sommige juist erg spontaan (hollanders natuurlijk, spanjaarden, zuid amerikanen etc.) dus erg gezellig wel. ik heb ook vandaag een nieuw rooster gekregen wat veeeeel chiller is dus ik ben blij, heb 3 vand e 5 dagen pas laat les dus uitslapen! wel een keer tot 19.00 uur 's avonds omdat ik dat belachelijke ilab gebeuren moet doen.

oja er is nog 1 ding wat ik niet zo cool vind hier, en dat is dat ze 'houses' hebben gemaakt. dat houdt in dat iedereen wordt opgedeeld in groepen, zie het als de harry potter afdelingen griffoendor en zwadderich enzo, alleen onze houses zijn naar shakespear karakters genoemd. je moet met je groep tegen de andere groepen strijden en punten verdienen en aan het eind kan je een beker winnen en we hebben een supermooie oranje (onze house-kleur) badge gekregen die we ten alle tijden op moeten hebben. die opdrachten zijn bijvoorbeeld een schaak- of danschallenge. een dansje doen dat wordt opgenomen en op youtube gezet is niet helemaal mijn ding en ik was niet van plan nu iets te doen (youtube vogeltjesdans) dat mijn toekomstige carriere kan schaden. ook zeggen de leraren die mijn house leiden steeds manischer: wear your orange badge with pride! dan kun je elkaar herkennen! goed ik vind dat allemaal een beetje onzin, dus helaas pindakaas voor shylock.

morgen dus lekker pas om 2 uur les dus ik kan heeeerlijk uitslapen en ontbijten, echt english breakfasten heb ik nog niet gedaan maar drink wel veel thee zoals het engelsen betaamt. ik doe trouwens ook nog wat aan sport, gister gaan hardlopen alleen verdwaald (alweer) dus ging maar over op wandelen want duurde 3 kwartier om thuis te komen... nog geen heimwee, mis natuurlijk wel een beetje thuis maar thank god for the internet, gister weer leuk geskypt met paps en mams en vriendinnetjes, erg gezellig! voorlopig hou ik het hier dus wel uit.
okee kusjes!

  • 11 Oktober 2010 - 21:25

    Selma:

    hihi erg leuk om te lezen! geniet van het uitslapen, ik mag er morgen weer heel leuk half 7 uit hehe. maarrrr ga je er eigenlijk nog foto's op zetten? xxx

  • 12 Oktober 2010 - 09:45

    Rinke:

    hi schatje, jij redt je dus steeds beter, voor zover daar nog twijfels over waren. bestaat er niet zo iets als gps via de i-phone? lijkt me een heel geschikt cadeau voor je verjaardag!
    ik geef je groot gelijk dat je een onderscheid maakt tussen badges en youtube. verder moeten ze dan maar zelf weten welke sancties ze eraan verbinden als je niet op het net wilt komen te staan. zal wel meevallen.
    zoals het er nu naar uit ziet, kan ik niet op tijd een id-kaart voor okke regelen (geen idee waar de oude is en die moet worden ingeleverd voordat meneer een nieuwe krijgt). dat betekent dat we niet even heen en weer kunnen reizen in de herfstvakantie, maar ik sluit niet uit dat je op één of andere manier nog wel last van ons gaat krijgen zolang je abroad bent.
    veel liefs en tot mails van de bende van vijf.

  • 12 Oktober 2010 - 12:26

    Oma Tini:

    volgens mij heb je veel te veel tijd om te babbelen, valt er ook nog wat te leren of weet je dat allemaal al en kun jij die engelsen een lesje leren. gelukkig heb je geen heimwee, niet eens naar juliud? ben benieuwd naar je volgende verslag, groetjes uit holland!!!!

  • 12 Oktober 2010 - 15:52

    Merlioontj:

    hahaha team voldemort alles :)
    ik ben echt heel erg,
    ik krijg een proefwerk
    ik kijk ernaar
    ik schrijf erop
    ik heb G genakt
    echt mijn raportj word zooo goed
    verder leuk van dat hond in chilleense arm bijt stukje

    xx (L)

  • 12 Oktober 2010 - 18:45

    Opa/omi:

    hai meidje
    wat heerlijk voor je dat je het allemaal zo leuk vindt.en het leren,dat doe je er even tussendoor?
    is het een idee om een tomtom aan te schaffen tegen het verdwalen?
    ook goed nieuws:het is hier prachtig weer,wij genieten van de zon,af en toe wat onkruid wieden,krantje lezen,koffie drinken, etc.
    volgende week gaan we weer naar voorburg om de laatste klusjes aan de tuinbank te doen. lieve schat geniet en tot de volgende mail.
    dikke knuffels

  • 15 Oktober 2010 - 20:23

    Papa:

    Hey Hermione,

    how's life over there?
    Ik ben weer net terug uit zuid-engeland maar geen tijd gehad om je te bezoeken. Maar ik zal ergens in November een keertje de zaterdag "overblijven".
    Hoe is het met de Duffelmansen? en bevalt het hok onder de trap een beetje?
    Ik heb gehoord dat je afgelopen week een beetje ziek bent geweest....dat is natuurlijk niet de afspraak, hoop dat het inmiddels beter gaat. Het is over 2 weken midterm break in de UK, zijn jullie dan ook vrij van school of moeten jullie gewoon doorbuffelen? Fijn om te lezen dat je een "beter" rooster hebt gekregen, dan ga je vast nog beter presteren (no pressure)
    Trouwens nooit gedacht dat je zo eenkennig zou zijn naar honden. Jack Russels zijn hele aardige beestjes en ze kunnen ook heel veel hebben, je kan ze rustig uit het raam gooien en ze komen net als een kat altijd goed terecht, probeer maar eens :-)

    Kiss,
    Daddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 34316

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: