Citytripjes :) - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu Citytripjes :) - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van anouk jonker - WaarBenJij.nu

Citytripjes :)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg anouk

30 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

nou eerst even leuk nieuws: ik heb mijn cambridge exam gehaald :) en ik had een A. daar was ik dus erg blij mee en ik ga nu vol vertrouwen verder voor het volgende examen, wat een stuk moeilijker is.

in mijn laatste reisverslagje schreef ik dat ik naar londen zou gaan met 3 vriendinnen en dat is inmiddels alweer een weekje geleden. het was heel erg gezellig en ik sta er nog steeds versteld van hoeveel we eigenlijk hebben gedaan in zo'n korte tijd. even kort, we zijn naar de rollerskate-disco geweest, wat echt hilarisch was (geen blijvende schade opgelopen), we hebben in verschillende pubjes en thee huisjes english breakfast, high tea en pub-eten gegeten, lekker lekker, we zijn naar de wisseling van de wachten geweest, covent garden, soho, oxford street natuurlijk, spitalfield market, langs de thames gelopen, piccadilly circus, china town, harrods, de tower bridge over gelopen en we hebben een nachtje op stansted airport doorgebracht, ik omdat ik de laatste trein naar cambridge had gemist en zij omdat ze om 7 uur 's morgens hun vliegtuig terughadden. dat was trouwens best gezellig hoor, en omdat ik veel te netjes door alle sneeuwstormen terug was gekomen had ik mijn portie 'op vliegvelden slapen' ontlopen dus dat moest nu even worden ingehaald....

daarna weer lekker weekje school, rooster voor de 6000e keer veranderd omdat de invasie aan zuid amerikanen weer naar huis vertrekt, het was daar zomervakantie en dat is nu klaar dus vertrekken ze allemaal weer, en dat houdt onder andere in dat ik niet meer in de kerk les heb waar ik eerst les had dus wat dat betreft ga ik erop vooruit. helaas hield die roosterwijziging ook in dat ik een van mijn minst favoriete leraren weer krijg voor een aantal lessen dus daar moet ik nog even een stokje voor proberen te steken.

dit weekend ben ik naar oxford geweest, cambridge's concurrerende stad, was erg leuk en mooi, wel -3 dus er koud, maar leuk dagje! we moesten sochtends om 7 uur bij de busstop staan, dat wel, want het was 3 uur met de bus, en dus ook weer 3 uur terug maar het was het wel waard.

vandaag lekker een lazy sunday. heeeerlijk uitgeslapen na vroeg opstaan van gister en netjes mijn huiswerk gemaakt, daar is mijn lerares nogal streng op, iets wat ik totaal niet gewend ben van mijn relaxte hml-school carriere. hier wordt het huiswerk per dag in de klas besproken en je krijgt een berispende blik + je schuldig laten voelen opmerking dus ik doe braaf wat me opgegeven wordt. mijn roomies zijn vandaag alledrie in londen naar madam tussauds ofzo dus ik heb het huis voor mezelf, op de gillende, kwijlende en tv-kijkende familie van hostfamilie na.... jammer. ik mag me ook alweer gaan verheugen op de sunday roast die ik vanavond krijg, het huis begint alweer doordringend naar bloemkool te ruiken...
nouja ik vermaak me wel met mijn lekkere gekochte lunchbroodjes, kopjes thee & spaans voor dummies!

xoxo anouk

  • 31 Januari 2011 - 07:10

    Opa Henk:

    lieve, knappe (in velerlei opzichten!?) Anouk,

    'k dacht ga ff kijken of er wat berichten binnen zijn gekomen en - surprise- een verslagje van jou!
    Geweldig dat je het eerste deel zo goed hebt afgesloten, chapeau! en dat -moeilijke- tweede gedeelte gaat je ook vast en zeker lukken, je hebt je uitje naar London dubbel en dwars verdiend.
    het is hier nog vòòr acht uur in de ochtend en met dit leuke verslag van jou kan ik de dag wel in. Geniet met volle teugen van wat je meemaakt, want dat gebeurt je maar een keer in je leven, over een paar maanden ben je weer thuis en dan kan je weer genieten van je lekker luie leven in dit oersaaie kikkerlandje, zonder de geur van bloemkool in huis............

    lieve groeten en dikke knuffels van

    oma Aad en opa Henk

  • 31 Januari 2011 - 07:48

    Annemieke:

    lieve anouk, ook maar even via je dagboeksite: wij zijn apetrots op je.
    nog even bikkelen voor het volgende examen, maar onder leiding van mrs P gaat dat vast lukken.
    hou de jonker-body-language een beetje onder controle, dat is vast een grotere uitdaging, haha.
    wat goed dat je foto's hebt geplaatst. ziet er helemaal super uit. wat een leventje... heerlijkheerlijk.
    mummy loves you, xx

  • 31 Januari 2011 - 09:31

    Nikita:

    nouk!
    ik krijg nooit mailtjes van jou leuke verhaaltjes dus ik dacht laat ik dan zelf maar eens gaan kijken en ja hoor nog heel veel om te lezen. het meeste heb ik allemaal al van je gehoord maar dat maakt niet uit, toch leuk!
    london was eeeerg gezellig :) als je het zo opnoemt hebben we inderdaad echt veel gedaan haha, maar er is ook zoveel te doen in lovely london.
    enjoy!
    dikke kus

  • 31 Januari 2011 - 10:44

    Tante M:

    He Anouk, gefeliciteerd, deel 1 is binnen! Hoe gaat het met je sjaal? Heb net de schaatsen weer uit het vet gehaald, de nieuwe ijstijd nadert......

    lief, M

  • 31 Januari 2011 - 11:06

    Tineke:

    leuk je te volgen, krijg nu meer van je te weten/horen dan toen je thuis woonde!!
    geniet van deze mooie 'onbezorgde' tijd!!
    liefs tineke

  • 31 Januari 2011 - 12:25

    Tess:

    en nu opeens zeggen dat we 'heel leuk' overal heen zijn gelopen!!
    haha nee hoor schatje!
    maar ik ga maar even douchen en dan naar leiden en dan daar blijven wonen haha klinkt maar raar maar ging gister al me spullen verhuizen en ben er nu klaar voor!
    helaas begint mijn school ook weer dus ben ik boos..
    en zieke nerd ben je trouwens met je A, maar dat wist ik al :) hoop dat petra dit ook leest!
    en je bent bijna jarig jeeee dan kan je eindelijk uitgaan als een beest, wel doen dan he!
    en je komt toch ook wel weer beetje bijna thuis :) ?
    xxxx

  • 31 Januari 2011 - 17:50

    Oma Tina:

    hoi anouk,
    dat was allemaal dikke pret zo te horen. zelfs je eerste deel van je moeimoeimoeilijke opleiding. gefeliciteerd, ga zo voort.
    ik ben benieuwd of je twee maal zo dik thuiskomt als dat je bent weggegaan als ik al die lekkere dingen op je leuke fotoos zie. in ieder geval houd je aan die vriendinnen overkomsten wel teckelpootjes over. we wensen je nog veel succes met de volgende examen''sen horen (lezen) wel weer meer nieuws.
    dag dag, opa en oma.

  • 07 Maart 2011 - 08:00

    Maria:

    Hoi Anouk,

    suh segguh dat je dur weer aan kompt......das mooi:)
    (breng je gelijk lekker weer mee, het is nu nog wel koud..)

    tot dan!!!,

    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

cambridge

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2011

solo dos semanas mas....

05 Mei 2011

koninginne-noche, nieuwe familia y onweer in barca

19 April 2011

me gusta los churros

06 April 2011

vamos a la playa

28 Maart 2011

barcelonaaaaaa
anouk

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 34295

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 04 Juli 2017

Zuid Amerika 2017

28 Maart 2011 - 28 Juni 2011

barcelona

23 September 2010 - 12 Maart 2011

cambridge

07 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: